ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

70 הצתות תוך 3 חודשים בשומרון בנימין ובקעת הירדן – יוסי דגן: "הממשלה חייבת לייצר הרתעה"

טרור ההצתות מכה בחוזקה בחודשים האחרונים ביהודה ושומרון, כך חושף היום ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, לא פחות מ 70 הצתות בשומרון בנימין ובקעת הירדן ב 3 החודשים האחרונים, כך על פי הנתונים של מועצה אזורית שומרון,

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, מצביע על התופעה שהפכה באופן אבסורדי אט אט לשגרה: "טרור ההצתות צריך להפסק" אומר דגן "זוהי תופעה מסוכנת, שלא יכולה להפוך לחלק מהשגרה שלנו כאן, אני דורש מהממשלה לייצר הרתעה משמעותית אל מול הטרוריסטים של ההצתות".

על פי הערכות שווי הנזק באיזור בגין ההצתות עומד על עשרות מליוני שקלים. אייר סגל יו"ר צח"י בגבעות איתמר מספרת על הקושי: "הצתות עי הערבים בשטחים החקלאיים של גבעות איתמר הן לחם חוקינו. בקלות רבה, מגיעה האש קרוב לשדותינו, לשטחי המרעה, לכרמים, למטעים, לצנרת. מספיק גפרור בוער – והרוח החזקה הנושבת פה, רוב שעות היום, תומכת בתהליך.

היובש של הקיץ מקדם את השריפה בתוך שניות ודקות, עמוק לתוך שדותינו. ברגעים ספורים מתכלים שטחים גדולים בהם השקענו את יגיע כפנו – לרוב עבודה עצמית של החקלאים – גברים נשים וילדים. אנחנו תמיד עם טלפון פתוח. יום ולילה, ימי חול ושבתות. סטטיסטית – יש יותר הצתות בשבת מאשר בימות השבוע האחרים. אנחנו דרוכים כדי לשמוע את צליל ההתראה בקבוצת כיבוי השריפות, ורק מנסים לחשוב – איפה זה הפעם. טרור ההצתות, יש לו כיוון אחד ברור, והוא נעשה תמיד מהצד האחד של הסכסוך. אין גם וגם, אין יש ויש, אין שני צדדים למטבע. יש צד שמנסה להעיף אותנו מפה ולכן הוא מצית ושורף, ויש צד שעובד קשה בחקלאות ואז גם רץ לכבות את האש".

מתנדבי כיבוי האש ביצהר מקבלים תעודת הוקרה מראש מועצת שומרון יוסי דגן ונציב הכבאות. קרדיט: רועי חדי.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 23:52, יום שני (8.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה