ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏דרמה בכנסת: אחרי דיונים כל הלילה, ועל אף שהושגה פשרה – חוק האזרחות לא עבר

לאחר ההצבעה בצו האזרחות נרשם שוויון 59 והארכת הצו לא אושרה:

בעד החוק הצביעו – 59
נגד החוק הצביעו –59

בתום דיון לילי ממושך במליאת הכנסת, התקיימה הבוקר הצבעה שמית במליאה שבסופה נרשם תיקו 59 ועל כן הארכת הצו לא אושרה.

בטרם ההצבעה אמר יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי כי ראש הממשלה מבקש לראות בהצבעה כהצבעת אמון בממשלה. "מי שמצביע בעד אישור הצו מביע אמון בממשלה. מי שמצביע נגד אישור הצו מביע אי אמון בממשלה".

חוק האזרחות והכניסה לישראל קובע עיקרון לפיו שר הפנים לא יעניק אזרחות או רישיון ישיבה בישראל לתושב האזור, ולתושב או אזרח איראן, לבנון, סוריה ועיראק. כן קובע החוק כי מפקד האזור לא יהיה רשאי להעניק לתושב אזור יהודה, שומרון וחבל עזה היתר לשהייה בישראל.

עם זאת, החוק מגדיר חריגים וסייגים לאיסור על הענקת אזרחות, היתר הישיבה או היתר שהייה בישראל. מקצתם של החריגים היו בחוק מלכתחילה, ורובם נוספו בתיקוני חקיקה ב- 2005 וב- 2007. סייגים אלה מאפשרים מתן היתרים לבני זוג וילדים, היתרים למקרים הומניטריים מיוחדים, היתרים למטרת טיפול רפואי, עבודה או למטרה זמנית שלא תעלה על שישה חודשים.

מהליכוד נמסר אחרי ההצבעה: "עסקה מושחתת שנתפרה בחשכת הלילה בין בנט לפיד ושקד לבין רע"מ ומר"צ מהממשלה הישראלית פלסטינית הראשונה, התרסקה הודות למאבק נחוש שניהלה האופוזיציה בראשות נתניהו. בנט ולפיד רצו לקנות שני קולות של רע"מ תמורת הכנסת אלפי אנשים שהיו מעמידים בסכנה את זהותה הציונית וביטחונה של מדינת ישראל. בעבר, דברים מסוג זה נכפו על ידי החלטות שיפוטיות. הפעם לא הייתה כל הצדקה לעסקת השוחד שנדחתה על ידי הכנסת. הליכוד דורש מהממשלה לעשות את המעשה הציוני ההכרחי והנכון שנהנה מרוב עצום בכנסת ולהעביר מיד את חוק יסוד ההגירה. החוק מהווה פתרון כולל ואמיתי לאתגר איחוד המשפחות, המסתננים והמהגרים הבלתי חוקיים."

יו"ר ש"ס אריה דרעי: ‏"בלמנו מהקואליציה להעביר חוק מחורר שהיה מסכן את ביטחונה של המדינה, גוש הימין הניח את הצ"ח יסוד ההגירה – חוק שימשיך להגן על ביטחונה של המדינה. אני קורא לממשלה לתת לחוק פטור מחובת הנחה בכדי שכבר מחר נוכל להעלות אותו לקריאה טרומית, האופוזיציה תמשיך להיאבק למען ביטחונה של מדינת ישראל."

ח״כ הרב יעקב ליצמן (יהדות התורה): "הלילה הוכח לעם ישראל את מה שאנו יודעים מזה חודש: לממשלה רפורמית שהכריזה מלחמה נגד היהדות וקדשי ישראל אין זכות קיום ואין לה סייעתא דשמיא. אין לבנט-לפיד תמיכה ציבורית ואין להם רוב בכנסת. זו קואליציה מסוכנת, הנשענת על קנה רצוץ שאין לה יכולת למשול. נאבקנו יחד, יהדות התורה וש״ס, ובמשותף לכל גוש הימין, נגד ממשלת הזדון של בנט-לפיד-ליברמן, ונמשיך להיות אופוזיציה לוחמת נגדה, יום ולילה, עד אשר נפיל אותה במהרה, בעזרת השם."

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר:" הצבענו נגד החוק בלב שלם במיוחד לאחר ההסכמה בין איילת שקד לרעמ שהייתה מאפשרת פגיעה בביטחון ישראל וכניסת 1600 "פלסטינאים" למדינה. נפתלי בנט ואיילת שקד מוכרים את מדינת ישראל ומפרים את כל ההבטחות לבוחרים שלהם. ההצבעה היום היא תחילת הסוף הפוליטי של ממשלת בנט – מנסור עבאס."

ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "ממשלת ישראל נגד מדינת ישראל. ממשלת ישראל אנטי ציונית. לא יאומן! מנענו את ההסכם המבזה, האנטי ציוני והמופקר של שקד וממשלת ההונאה. מי שניסה למכור את המדינה כדי להציל את הכסא שהשיג במרמה, לא קיבל היום גם את אמון הכנסת ואיננו ראוי להמשיך בשום תפקיד. נמשיך כך עד שנפיל את ממשלת השנאה."

ח"כ שמחה רוטמן: "‏הלילה זכו אזרחי ישראל להוכחה חד משמעית שלשקר אין רגליים ושלקואליציה עם תומכי טרור אין לגיטימציה לשלוט במדינה!"

הציונות הדתית: "זהו בוקר עצוב. בנט ושקד מכרו הלילה את מדינת ישראל. הזוג שבנה קריירה על שקרים והונאות וערק לשמאל העניק את נכסי צאן הברזל של מדינת ישראל לתומכי הטרור.

כדי לקנות את אצבעו של עבאס איילת שקד, הסכימה אמש להעניק לפלסטינים את "זכות השיבה" בתשלומים, סירסה את הוראת השעה שהיתה מחוררת גם כך והפכה אותה לנזק.

כל העת, הממשלה סירבה לקיים ולו דיון אחד על מנת להגיע להסכמות עם האופוזיציה והעדיפה להגיע להסכמות מסוכנות עם תומכי הטרור.
אכלו את הדגים המסריחים וגורשו מן העיר.

יש עוד מישהו במדינת ישראל שמאמין שטובת מדינת ישראל לנגד עיניהם ולא תועלתם האישית?! בושה!"

ח״כ עאידה תומא-סלימאן על נפילת חוק האזרחות: "זה באמת בוקר טוב. הצלחנו להפיל את החוק הגזעני. זה ניצחון לנערות והנערים שהפגינו מחוץ לכנסת כל היום והביעו את הכאב שלהם. למענם נמשיך להיאבק."

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה: ״למרות שבמרצ וברעמ העדיפו להצביע בעד אחדות הממשלה, האיסור הגזעני על איחוד משפחות בוטל! ניצחון לעשרות אלפי משפחות שחיכו קרוב לשני עשורים בשביל הזכות לחיות יחד״.

שר הבינוי והשיכון, שר ירושלים ומורשת, השר המקשר בין הממשלה והכנסת וחבר הקבינט הבטחוני-מדיני זאב אלקין: ‏"ברכות לבנימין נתניהו וחברי הגוש שלו. גם לא הצליחו להפיל את הממשלה וגם הפילו את חוק איחוד משפחות ופגעו בבטחון המדינה. מי היה מעלה על הדעת, שגוש נתניהו יביא הישג אדיר עבור הרשימה המשותפת ויהפוך לאידיוט השימושי שלה".
השר אלקין הוסיף ואמר: "פעם היו אומרים: ביבי או טיבי. היום נוצרה ברית חדשה: ביבי וטיבי".

מפלגת ימינה: "האופוזיציה, בהובלת ביבי וטיבי, לא הצליחה להפיל את הממשלה, אבל יחד הם פגעו פגיעה ישירה בביטחון ישראל והפקירו את גבולותיה. ככה נראית פוליטיקה קטנה על חשבון אזרחי ישראל. זו הסיבה שהם באופוזיציה, ושם ישארו. מבחינת ביבי, אם הוא לא בשלטון – שהמדינה תעלה באש. הממשלה הזו תתקן את מה שהוא וחבריו עשו".

שרת הפנים, איילת שקד: ״מי שלא ראה את הצהלות של חברי הליכוד והציונות הדתית עם עופר כסיף וסמי אבו שחאדה לא ראה טרוף כזה מימיו. ביחד הם הפילו את חוק האזרחות, חוק חשוב לביטחון המדינה ולאופייה. ניצחון גדול לפוסט ציונות״.

יו״ר סיעת יש עתיד ומ״מ יו״ר הקואליציה, ח״כ בועז טופורובסקי: ״מפלגת הליכוד, זו ששיתקה את המדינה למשך שנתיים, העדיפה היום שוב את הפוליטיקה על פני האינטרסים של מדינת ישראל. דחיית חוק איחוד המשפחות מטעם נתניהו כנגד האידיאולוגיה, הערכים ורצון הבוחרים לא תפיל ממשלה ולא תפזר את הכנסת אלא רק תחזק את אות הקלון שהוא מסתובב איתו כבר שנים״.

(צילום: נועם מוסקוביץ – דוברות הכנסת)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:59, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה