חדשות בארץ

מחבל שדקר יהודי בבית ג'אלא הורשע בניסיון רצח: "באותה שניה רציתי לדקור אותו ולהרוג אותו"

שופטי ביהמ"ש הצבאי יהודה במחנה עופר הרשיעו את המחבל אחמד נאפז מוחמד מסאלמה, שדקר יהודי בבית ג'אלא לפני כשנתיים וחצי, בעבירת ניסיון לרצח והחזקת סכין. בהחלטתם כתבו השופטים "צבר הראיות מוכיח ברמה שמעבר לספק סביר את כוונת הנאשם לגרום למותו של המתלונן".

התקיפה אירעה בנובמבר 2018, סמוך לחנות מכולת בבית ג'אלא. המחבל זיהה את הקונה היהודי יוצא מהחנות, ודקר אותו באמצעות סכין יפנית בראשו ובפניו לא פחות מתשע פעמים. הפצוע הצליח להיחלץ מהמחבל כשהוא שותת דם, והמחבל נמלט מהזירה. בני משפחתו הסגירו אותו לכוחות הביטחון.

בהחלטתם התייחסו השופטים רס"ן אבי וסטרמן, רס"ן ד"ר שי פרבר ואב"ד סא"ל ראני עמאר לכוונת הנאשם בעת ביצוע הפיגוע "הראיה העיקרית המצביעה על כוונת הנאשם היא אמירתו כי בדרכו לבית ג'אלא מצא סכין יפנית על הרצפה. הוא הגיע לבית ג'אלא סמוך לסופרמרקט.. וראה בחור שמגיע לכיוון רכב בעל לוחית זיהוי צהובה ופותח אותו, ו"הבנתי שבעל הרכב יהודי".".

עוד תואר בהכרעת הדין כי "הנאשם התקרב לבעל הרכב, הוציא את להב הסכין היפנית אולם לא פתח אותו, תפס את היהודי מצווארו ודקר אותו בלהב באזור פניו, שלוש פעמים. בהמשך אמר (המחבל) כי אם הבחור היה ערבי לא היה תוקף אותו, וכי תקף אותו כיוון שהוא יהודי ו"היהודים כבשו את אדמתי. באותה שניה רציתי לדקור אותו ולהרוג אותו".".

בהמשך שינה המחבל את גרסתו, אולם השופטים דחו אותה כי "עדותו של הנאשם בפנינו לא עוררה אמון. מדובר בגרסה כבושה אשר לא ניתנו טעמים ראויים לכבישתה, ויש לדחותה".

עוד הוסיפו השופטים "מדבריו (של המחבל) עולה כי הרקע למעשה הוא לאומני. הנאשם הודה בחקירתו באופן ברור בקיומה של כוונה להמית.. התביעה הוכיחה מעבר לספק סביר את התקיימות היסוד הנפשי של כוונה להמית בנאשם, ויש להרשיעו בעבירה של ניסיון לגרימת מוות בכוננה (המקבילה לניסיון לרצח), וכן בעבירה של החזקת סכין".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המלווה את הפצוע מסר "אנו מברכים על הכרעת הדין הערוכה לפי השכל היישר. מחבלי הטרור פועלים כל העת להשמידנו בכל אמצעי הנקרא לידיהם, באכזריות ובתאוות רצח.

המדד לכוונת רצח אינו רק גודל הסכין או סוגו אלא מעשיו ומניעו של המחבל, אשר ברור לכל בר דעת מה כוונותיו. אנו נמשיך ללוות את הפצוע ולדרוש שיינתן למחבל ענישה מחמירה ומרתיעה".

(צילום ארכיון)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 23:02, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה