חדשות בארץ

ח"כ בן גביר: "דיקטטורת השמאל נכנסה לפעולה"

הקואליציה החליטה לא לאפשר העלאת הצעות חוק פרטיות במשך החודש הראשון לכהונת הממשלה, כדי לצמצם מחלוקות ועימותים. עוד הוחלט לצמצם את מספר החברים בוועדות הכנסת המרכזיות, כדי להקל על מצוקת כוח האדם של הקואליציה שמונה 61 ח"כים בלבד, שרבים מהם משמשים שרים וסגני שרים.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר מסר בתגובה: "דיקטטורת השמאל נכנסה לפעולה כבר ביומה הראשון, סותמת פיות, פוגעת בעבודת הכנסת ובתפקיד האופוזיציה. מדובר בשערורייה, קואליציית השמאל, מפחדת להתמודד עם הצעות חוק פרטיות, למרות שהם כלי בסיסי בעבודת הכנסת לטובת הציבור".

במכתב ששיגר היום (ג') ליו"ר הכנסת מיקי לוי בדרישה לקדם הצעות חוק פרטיות כותב ח"כ אזולאי:

"אמש פורסם כי בישיבת ראשי הקואליציה החליטו שלא לקדם הצעות חוק פרטיות בחודש הקרוב, כדי להימנע ממלחמות והטרלות. מה שיקודם יהיו הצעות ממשלתיות בלבד.
אבקש להביא לידיעת כבודו כי סעיף 75 (ה) לתקנון הכנסת קובע כי לפני הנחת הצעות חוק על שולחן הכנסת, היו"ר וסגניו צריכים לדון באישורן ולוודא שאינן שוללות את קיומה של מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי או שהן גזעניות במהותן…. מטרת הבחינה על ידי יושב ראש הכנסת והסגנים היא להיות מנגנון של בקרה וסינון, אשר יעביר להנחה על שולחן הכנסת את אותן הצעות של חברי הכנסת, אשר מסגרת של חוק תואמת אותן.

בחינה זו משתרעת, בראש ובראשונה, על עניינים שבצורה. ואם ניסוחיה תואמים מסגרת של חוק. היושב ראש והסגנים מוסמכים גם לבחון את תכנה של הצעת החוק. עליהם לבדוק, אם יש בה קביעת נורמה, שיש בה מסר נורמטיבי ולא סיפורת עובדתית. כן רשאים הם לבחון את סגנונה של ההצעה, שתואמת היא דבר חקיקה, ושאין בה דיברי גידופין, בלע ועלבון.

המתואר לעיל אינו אלא הדגמה לסמכות הבקרה והסינון של יושב ראש הכנסת והסגנים. אין הסמכות כוללת בחובה את הכוח שלא לאשר הצעת חוק בשל הסתייגות ולו העזה ביותר, מהתוכן הפוליטי-חברתי של ההצעה. יפים דבריו של כבוד השופט אהרון ברק בפס"ד בג"ץ 84/742 כהנא נ' יושב ראש הכנסת – "מניעה מחבר כנסת לחוקק מהווה "פגיעה עמוקה במרקם החיים הפרלמנטריים… ופגיעה מהותית ביסודות המבנה של המשטר הדמוקרטי".

לאור האמור לעיל, אי קידומן של הצעות חוק פרטיות רק בשל החשש מ"מלחמות" ו/או "הטרלות". אינן סיבה מספקת שלא לקדמן ואף יותר מכך זו פגיעה ביסודות המבנה.כנסת ישראל, חבריה וחברותיה, הם הרשות המחוקקת. לא ייתכן שהממשלה יכולה להניח חוקים בעוד שחברי וחברות הכנסת מנועים מכך.

מי כמוך מכיר את החשיבות של חופש הפעולה של חברי הכנסת ואת חשיבותה של העבודה הפרלמנטרית".

בסיום מכתבו קורא ח"כ אזולאי: "אני קורא לכבודו לעמוד על המשמר ועל כבודה של הרשות המחוקקת ולא להיגרר להחלטות פוליטיות אלא לשמור על ממלכתיות וכבודה של כנסת ישראל ולאפשר לחברי הכנסת לקיים את זכותם הבסיסית וחובתם הפרלמנטרית לקדם הצעות חוק".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 12:30, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה