ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

צפו: ‏הכנסת הצביעה על הקמת הממשלה ה-36 של מדינת ישראל

https://youtu.be/nxAr17aZ8wI

לאור בקשת המשפחות השכולות, בעת נאום בנט הרימו חברי כנסת את תמונותיהם של בני המשפחה הנרצחים בפעולות הטרור.

בני המשפחות השכולות ביקשו מחברי הכנסת לזעוק את זעקתם במליאה בעת השבעת ממשלת השקר שנתמכת על תומכי הטרור.
חברי הכנסת מסיעות שונות מהאופוזיציה נענו לבקשתם והביעו את זעקתם בתוך מליאת הכנסת.

קרדיט: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הניף דגל שחור במליאת הכנסת בעת נאומו של נפתלי בנט המיועד לראשות הממשלה והוצא מהמליאה.

ח"כ בן גביר: "זאת ההונאה הגדולה ביותר בפוליטיקה הישראלית, מעל הממשלה מתנוסס דגל שחור, דגל של שקר, דגל של מכירת המדינה לאחים המוסלמים ונעשה הכל כדי להפיל את הממשלה הרעה הזו".

ראש הממשלה המיועד ח"כ נפתלי בנט פתח את הדיון שבו תתבקש הכנסת להביע אמנון בממשלה בראשותו, במסגרתו הציג את את ממשלתו, את קווי היסוד שלה, הרכבה וחלוקת התפקידים בה.

במשך דקות ארוכות לא אפשרו חברי כנסת לח"כ בנט לשאת את דבריו וקטעו את נאומו וחלקם הוצאו מן האולם ע"י היו"ר יריב לוין. לאורך נאומו נשמעו שוב ושוב קריאות ביניים שקטעו את נאומו. בנט הגיב לקריאות ואמר: כגובה הצעקות, כך חוסר המשילות שלכם"

בפתיחת דבריו הודה ח"כ בנט לבנימין נתניהו ואמר: "תודה לך בנימין נתניהו על שירות ארוך שנים ועתיר הישגים. כראש הממשלה פעלת לאורך שנים רבות, לביצור עוצמתה המדינית, הביטחונית והכלכלית של ישראל. "

לאחר מכן אמר ראש הממשלה המיועד בנט: "זו היא שעה מיוחדת, שעה שבה נטל הנהגת העם והמדינה עובר כמו במרוץ שליחים לדור הבא. לכל דור יש את האתגרים שלו, וכל דור מחלץ מתוכו את המנהיגים שיוכלו להם. האתגרים החיצוניים שעומדים מולנו גדולים: פרוייקט הגרעין האיראני שהתקדם לעבר נקודה מכרעת, המלחמה המתמשכת בטרור, תדמיתה של ישראל בעולם והיחס הלא הוגן שהיא מקבלת במוסדות הבינלאומיים, כל אלה משימות גדולות ומורכבות.

בעת הזו, אנחנו ניצבים גם בפני אתגר פנימי. הקרע המתמשך בעם, כפי שבא לידי ביטוי בדקות אלה ממש, הקרע הזה שהלך ופרם את החוטים שמחזיקים אותנו יחד, הטיל אותנו, מערכת בחירות אחת אחרי השנייה, למערבולת של שנאה וריב-אחים. הקטטות הללו, בין האנשים שאמורים היו לנהל את המדינה, הביאו לשיתוקה, בדיוק כמו בדקות אלה. וכך, ישראל הפסיקה להיות מנוהלת.

קרדיט: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ.

יש נקודות בהיסטוריה היהודית שבהן המחלוקת יוצאת משליטה, שהיא כבר לא לשם שמיים, שהיא מאיימת עלינו, ועל כל מה שבנינו בדם ובעמל. פעמיים בהיסטוריה שלנו איבדנו את הבית הלאומי שלנו בדיוק כי מנהיגי הדור ההוא לא השכילו לשבת זה עם זה ולהתפשר, כן גם עם אנשים אחרים. מרוב הצדק הם שרפו את ביתנו עלינו. אני גאה ביכולת לשבת יחד ביחד עם אנשים עם דעות מאוד שונות. הפעם, ברגע המכריע, לקחנו אחריות. הכי קל להמשיך לפי התכנית שתכננתם לנו, עוד בחירות חמישיות שישיות ועשיריות.

אני רוצה להודות כאן לידידי, שר החוץ המיועד, יאיר לפיד, שגילה אחריות לאומית, נדיבות פוליטית וסבלנות, ובלעדיו לא היינו כאן היום. לאזרחי ישראל אני אומר, זהו רגע פוליטי רגיש. אני קורא לכולם משני הצדדים לגלות איפוק."

קרדיט: דוברות הכנסת – דני שם טוב.

ראש הממשלה המיועד ח"כ נפתלי בנט פנה מעל בימת הכנסת לציבור החרדי ואמר: "אמנם ראשי המפלגות החרדיות בחרו שלא להצטרף לקואליציה, אבל זה לא אומר שאתם, הציבור עצמו, לא מיוצגים אני אייצג אתכם, אנחנו נייצג אתכם.

הממשלה החדשה תכבד את לומדי התורה, ובמקביל תפעל לשחרר חסמים שמנעו מהציבור החרדי להשתלב בתעסוקה ובחברה בישראל. נטפל בבעיות עומק שמנציחות קשיים בחברה החרדית, בראשן מצוקת הדיור."

נפתלי בנט התייחס בנאומו להסכמי השלום ולייחסים עם ארה"ב ואמר: ממשלת ישראל בראשותי תפעל לביסוס ולהרחבת הסכמי השלום עם מדינות ערב, ולהגברת שיתוף הפעולה הכלכלי, היזמי, והתרבותי, ולהעמקת הקשר הבלתי אמצעי בין העמים באזור, דוגמת הקשר בין אזרחי ישראל לאזרחי איחוד האמירויות.

אני רוצה להודות בשם כולנו לנשיא ארצות הברית, ג‘ו ביידן, על עמידתו הנחושה לצד ישראל במהלך מבצע ”שומר החומות“ ועל מחויבותו ארוכת-השנים לביטחון ישראל. אנחנו מעריכים מאוד את תמיכתה של ארצות הברית, ידידתנו החשובה ביותר. הממשלה שלנו תעשה מאמץ להעמיק ולטפח את היחסים עם ידידינו בשתי המפלגות. אם יהיו מחלוקות, ננהל אותן מתוך אמון בסיסי וכבוד הדדי."

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ המיועד ח"כ יאיר לפיד במליאת הכנסת: "אני אוותר על הנאום שתכננתי לשאת, עליתי הנה רק מסיבה אחת, אני רוצה לבקש סליחה מאימא שלי אימא שלי, בת 86. אנחנו לא בקלות מבקשים ממנה לעלות לירושלים ועשינו את זה כי בכך הנחתי שאתם תצליחו להתגבר על עצמכם ולנהוג בממלכתיות ברגע החשוב הזה, והיא תראה איך מתחלף שלטון. כשהיא נולדה עוד לא הייתה מדינת ישראל, לא היה לנו פרלמנט ורציתי שהיא תהיה גאה בהליך הדמוקרטי הישראלי. ובמקום זה היא וכל אזרח ישראלי אחר גם מתבייש בכם וגם נזכר למה הגיע הזמן להחליף אתכם."

צילום תמונות: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת: "אני עומד כאן בשם מיליוני אזרחים שבחרו בדרך של זקיפות קומה ולא בדרך של הרכנת ראש. אני מתכוון להמשיך ולמלא את השליחות הגדולה של חיי, להבטיח את ביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל. בכל תפקידי הייתה לי הזכות לפעול לילות כימים למען המדינה האהובה שלנו.

שמעתי את הדברים של בנט על איראן. עכשיו אני מודאג שבעתיים. בנט תמיד עושה הפוך ממה שהוא מבטיח. הוא יילחם באיראן כמו שהוא לא ישב עם יאיר לפיד העבודה ומרצ.

באיראן חוגגים היום כי הם מבינים שמהיום יש ממשלה חלשה ורופסת שתיישר קו עם תכתיבי הקהילה הבינלאומית.

יש לי מסר בשבילם: לאופוזיציה בישראל יהיה קול ברור וחזק.

ועוד מסר: We’ll be back – soon.

ההישגים שלנו הפכו את מדינת ישראל ממדינת שוליים לכוח עולה בזירה העולמית, זו הדרך שלנו, שלי ושל חברי למחנה הלאומי וחבריי לימין האמיתי. ואם נגזר עלינו להיות באופוזיציה נעשה זאת בגב זקוף עד שנפיל את הממשלה המסוכנת הזו ונחזור להנהיג את המדינה בדרכנו.

איך נגן על ההתיישבות כשרוב חברי הממשלה המיועדת בעד עקירת יישובים?

אנחנו מוסרים לכם כלכלה במצב טוב יותר מרוב כלכלות העולם. כיווצנו את הגירעון, הורדנו את האבטלה והחזרנו את הצמיחה. אבל מניסיון העבר, וחזרתי פעמיים מהאופוזיציה, בכל פעם כשאנחנו חוזרים לשלטון אנחנו צריכים לתקן את הנזקים של קודמינו. מצד שני, לא הכל שחור, יש לכם שר אוצר נקי כפיים ובר לבב שבוודאי יפעל רק לפי האינטרס הלאומי. יש לי רק בקשה אחת: תשתדלו לקלקל כמה שפחות כדי שנוכל לתקן אותה כמה שיותר מהר כשנחזור.

איך אפשר לתת אמון בידי מי שהונה את בוחריו בהונאה הגדולה בתולדות המדינה. בנט התחייב פעם אחר פעם שלא ישב עם השמאל ועם רעמ. ערב הבחירות הוא הבטיח שבשום תנאי לא יתן את ידו להקמת ממשלה בראשות לפיד.

על זה נאמר בתהילים: ״פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר״.

וגם השיר בן זמננו של להקת גזוז: מילים יפות ללא כיסוי, והבטחות ללא גיבוי, והסוף תמיד חסר סיכוי.

אם המצביעים של בנט היו יודעים מה שהוא סגר עם לפיד עוד לפני הבחירות הוא לא היה עובר את אחוז החסימה ולא היה פה היום בכנסת.

בנט הוליך שולל מאות אלפי מצביעי ימין והעביר את קולותיהם לשמאל. הוא בונה על כך שהציבור ישכח. אבל הציבור לא ישכח את תרגיל ההונאה הזה ויבוא חשבון איתו ועם חבריו בקלפי.

בנט וחבריו הם פייק ימין וגם הציבור יודע את זה.

יש צדיק אחד בסדום הזאת. ח״כ עמיחי שיקלי. הוא היחיד מבין חברי הכנסת של הימין המדומה, היחיד שנשאר נאמן לעקרונותיו. לא הוא העריק, אתם חברי ימינה, אתם העריקים!

התנגדתם לבחירות ישירות לראשות הממשלה רק כי אתם יודעים טוב מאוד שבבחירות כאלה אני מביס כל אחד מכם.

אתם אלה שהכנסתם את ישראל לסחרור פוליטי של דורות בכך שקבעתם ראשונים שמי שיש לו 6 מנדטים יכול להיות ראש ממשלה בישראל.

כל הסקרים בלי יוצא מן הכלל מראים פעם אחר פעם שרוב הציבור רוצה אותי כראש ממשלה – ולא אתכם!

אתם קוראים לעצמכם שומרי הדמוקרטיה אבל אתם כל כך מפחדים מהדמוקרטיה שאתם מוכנים לחוקק חוקים פאשיסטים נגד מועמדותי, נוסח צפון קוריאה ואיראן, כדי לשמור על המשטר שלכם.

בעוד אני נלחם באיראן אתם מביאים חוקים מאיראן.

ממשלה שמדירה 56 מנדטים של ימין אמיתי היא לא ממשלת אחדות. זאת ממשלה רעננה-מראענה.

מבחינתכם ביקורת מהימין היא תמיד הסתה אבל הסתה מהשמאל עם חבלי תלייה זה תמיד חופש הביטוי. זה לא יעזור לכם.

לא תשתיקו את מצביעי הימין ולא תשתיקו אותי!

אינספור פעמים יכולתי להתאתרג כמו כמה מקודמיי ולעקור יישובים כדי לזכות למחיאות כפיים באולפנים. במשך חצי יובל שנים לא נכנעתי כי אני פועל בשמו של ציבור ענק המונה מיליוני אזרחים, עם עתיק יומין בן אלפי שנים שרוצה לחיות בשלווה בארץ ישראל.

אני אומר היום – אל תיפול רוחכם. זיקפו קומתכם. אנהיג אתכם למאבק יומיומי בממשלת השמאל המסוכנת הזאת ובעזרת השם זה יקרה הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים."

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:57, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה