בפרשת השבוע, פרשת "תולדות" מסופר שעשיו חוזר מהשדה עייף ורעב ובדיוק כשהוא חוזר הוא רואה את יעקב אבינו מכין אוכל.
עשיו מבקש מיעקב אבינו שיתן לו את האוכל. בתמורה מבקש יעקב אבינו מעשיו שימכור לו את הבכורה.
עשיו מסכים לעיסקה. "ויעקב נתן לעשיו לחם ונזיד עדשים ויאכל וישת ויקם וילך ויבז עשיו את הבכורה".
נשאלת השאלה: מדוע לכתחילה לא ברא הקב"ה את יעקב אבינו בכור אלא ברא את עשיו בכור?
התשובה היא: הקב"ה ידע שאם הוא היה בורא את יעקב בכור היו טוענים צאצאי עשיו כלפי שמיא שעצם זה שהקב"ה סידר את השתלשלות העניינים כך שדווקא יעקב נולד בכור מראה שמראש הכתיב הקב"ה את ההצלחה ליעקב אבינו.
זו אם כן הסיבה לכך שבחר הקב"ה בסדר השתלשלות זו, בכדי להביא לכך שיעקב אבינו יזכה בבכורה למרות שבהתחלה הבכורה הייתה עם עשיו. דהיינו עשיו במעשיו החליט לבוז לבכורה ולמוכרה תמורת נזיד עדשים ליעקב אבינו איש התורה יושב האוהלים, ובכך הפסיד אותה.
מכאן אנו למדים שעליינו רק לבטוח בהקב"ה שהוא ידאג לבניו של יעקב אבינו, כמו שדאג שעשיו יוותר על הבכורה ליעקב אבינו תמורת נזיד עדשים.
נבטח בבורא, ובעז"ה בקרוב ממש נזכה לראות בהצלחתו הגדולה של עם ישראל, בדרך לגאולה השלמה.
נבטח בבורא, ובעז"ה בקרוב ממש נזכה לראות בהצלחתו הגדולה של עם ישראל, בדרך לגאולה השלמה.