חרדים ויהדות

הפתעה בנתוני התעסוקה של שנת הקורונה: עליה בשיעור התעסוקה במגזר החרדי

לצד הדיווחים על גלי פיטורים והוצאת עובדים לחל"ת, נתוני התעסוקה של שנת 2020 – שנת הקורונה, הצביעו בעיקר על ירידה בשיעורי התעסוקה כמעט בכל הפרמטרים. אך מסתבר שהפתעת התעסוקה של השנה, מגיעה מכיוון המגזר החרדי. נתוני התעסוקה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לסיכום שנת 2020, מצביעים על כך שהאוכלוסיה החרדית היא האוכלוסיה היחידה שהציגה עליה בשיעור התעסוקה.

על פי נתוני הלמ"ס, שיעור המשתתפים בכוח העבודה בקרב היהודים החרדים בני 25-64 בשנת 2020 עמד על 68% מול שיעור של 67.4% בשנה שעברה. אחוז המשתתפים בכוח העבודה בקרב כלל האוכלוסיה היהודית בגילים המקבילים בתקופת הקורונה, ירד ל- 85.5% בניגוד לשיעור של 86.0% בשנה שעברה.

גם בחלוקה מגדרית ניתן לראות עליה הן בקרב הנשים החרדיות והן בקרב הגברים החרדים, שבהם מתמקד עיקר המאמץ להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה. לפי הנתונים שפירסמה הלמ"ס

מגמת העליה בשיעור התעסוקה של גברים חרדים נמשכת מזה מספר שנים, עם התקבעות קלה בשנת 2018. אך כבר בשנה הקודמת ניכרה חזרה למגמת העליה עם עמידה על שיעור של 54.9% בקרב גברים חרדים. כעת מתברר כי למרות משבר התעסוקה הגדול שיצרה מגפת הקורונה, מגמת העליה בתעסוקה במגזר החרדי ממשיכה.

שיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים עלה ל- 55.2% ובקרב נשים חרדיות נרשמת עליה של למעלה מאחוז מרמה של 80.2% לרמה של 81.3% בשנת 2020.

מנכ"ל קרן קמ"ח מוטי פלדשטיין סיכם: "גם בשנה קשה זו המשכנו במאמצים והוכחנו שהישגים אמיתיים בשילוב החרדים בתעסוקה ניתן להשיג רק באמצעות פעילות סזיפית ועיקשת בהתאמת חליפת תעסוקה אישית לכל פונה, תוך הבנה שאין תחליף לפעילות שילוב החרדים בתעסוקה המובלת על ידי נציגי הציבור החרדי בעצמו תוך הבנת התרבות החרדית, הקפדה על שמירת הערכים החרדים ודיאלוג מכבד"

יחיאל אמויאל, מנכ"ל מרכז 'כיוון' של משרד העבודה ועיריית י-ם המופעל ע"י קרן קמ"ח אומר בתגובה: "המשבר הכלכלי של הקורונה פגע קשות בכלל האוכלוסיה. אחוז גדול מהמושבתים בעקבות גלי הפיטורין והחל"ת היו מבני הציבור החרדי שעובדים בעיקר במשרות בשכר נמוך וללא הכשרה מקצועית. הנתונים המעודדים לסיכום השנה הנוראית הזאת, מצביעים על הרצון העז שהולך וגובר בכל חלקי המגזר החרדי להשתלב בתעסוקה. אני מלא הערכה לצוותים המקצועיים שלי ושל מרכזים אחרים שהסתערו בכל כוחם על האתגר הזה והביאו אותנו לתוצאות הללו".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 13:29, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה