חרדים ויהדות

מחאת הפלג הירושלמי: כביש 4 נחסם לתנועה – 13 מפגינים נעצרו | תיעוד קשה

מחאת מפגיני הפלג הירושלמי: מאות קיצונים הפגינו אחר הצהריים בכביש 4 ליד בני ברק וגרמו לחסימתו בין מחלף אם המושבות למחלף בר אילן בשני הכיוונים.

חלק מהמפגינים יידו אבנים וצעקו לעבר השוטרים: "נאצים, רשעים ארורים".

הם פונו בכוח על ידי המשטרה ומכת"זית הובאה למקום בכדי לסייע בפיזורם. שוטרת תועדה מכה קשות מפגין בפניו והוא נזקק לפינוי לבית חולים. 13 מפגינים נעצרו ופקקי ענק נוצרו באזור גוש דן.

שוטרת מכה קשות מפגין שנעצר.

ההפגנה בעקבות מעצר העריק מצפת בשם שכנא רוטנברג. כזכור ביום שלישי שעבר, אנשי הפלג הפגינו בירושלים ושם נעצרו 10 מפגינים.

מדוברות המשטרה נמסר: "שוטרי מרחב דן עצרו כעת סמוך לכביש גהה 13 מפגינים , בחשד להפרת החוק והסדר הציבורי לאחר שחסמו צירים ראשיים תוך אי השמעות להנחיות השוטרים וכן יידו אבנים לכל עבר, כאשר שוטר נפצע מכך בפניו ונדרש לקבל טיפול רפואי במקום. שוטרי התנועה ממשיכים גם בשעה זו לכוון את תנועת כלי הרכב לצירים עוקפים בשל עומסי תנועה שנגרמו מהמחאה וציבור הנהגים מתבקש לפי שעה לנוע בצירים חלופיים. במשטרה רואים בחומרה כל הפרת סדר ופגיעה בשוטרים ותמשיך לפעול בנחישות כנגד פורעי החוק הנוהגים באלימות."

קרדיט: בני, חדשות כל העולם.

בעקבות סגירת הכבישים, תנועת 'בני תורה' בהודעה מיוחדת: "סגירת העיר בני ברק בעקבות ההפגנה, וההענשה הכוללת של כל תושבי העיר, הוא חלק ממאבק נבזי של משטרת ישראל על התודעה הציבורית נגד הפלג הירושלמי. כך, במקום לנרמל את הטיפול במפגינים (לפחות כמו בבלפור), וליישם בשטח את הביקורת החריפה שהוטחה לעברם בהפגנה האחרונה שהתקיימה בירושלים, הם בוחרים לנקוט בדרך בריונית ולקחת את כל תושבי העיר כבני ערובה – בנסיון ליצור זעם בקרב התושבים ולקבל רוח גבית להמשך הפעילות האלימה נגד המפגינים.

אלה שיטות נבזיות השמורות לארגונים אפלים ולמשטרים אנטי-דמוקרטיים. הציבור החרדי כולו יודע ומבין את הדברים, ורואה את ההפליה הקשה מנשוא בטיפול המשטרתי בהפגנות השונות, ולא ייפול בפח שמנסה לטמון לו המשטרה."

מהוועדה למען עולם התורה נמסר כי "בעקבות המשך מעצרו הנפשע של אסיר עולם התורה הבחור החשוב שכנא רוטנברג, הורו גדולי התורה להמשיך ולהרעיש עולם ומלואו.

יוצאים היום (ראשון) המוני בית ישראל למחאה גדולה ואדירה נגד מעצרו הנפשע של תלמיד ישיבה ונגד חוק הגיוס שרבים חללים הפיל. בשעה 15:30 בעיר בני ברק, באזור הרחובות ז׳בוטינסקי – אהרונוביץ.

לאור התנהלות המשטרה בהפגנה האחרונה בירושלים, ולאור ההתנהלות המשטרתית במחאות שהתקיימו בעבר בבני ברק, שהסתיימו בפציעות קשות של מפגינים ובאין ספור מעצרים ברוטאליים, – ייצאו המונים, תלמידי ישיבות ואברכי הכוללים, מכל חלקי הארץ – כדי להשתתף במחאה חסרת הפשרות ! אנו דוחים ומגנים את אלימות המשטרה, ומודיעים כי האלימות תיתקל ברוחם האיתנה של בחורי ישראל היקרים, שלא יוותרו בשום אופן על זכותם למחות, גם במחיר אלימות משטרתית קשה – וגם מול תעלולים יחצניים שמטרתם להכפיש ולהשחיר את פניהם."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
"מדובר בהתנהגות שאינה הולמת": שוטרת מכה באגרופיה בראשו ובפניו של עצור חרדי | תיעוד מזעזע
לפני 3 שנים

[…] שנטלה חלק בפינוי מאות מפגיני 'הפלג' בכניסה לבני ברק, שמחו על מעצרו של תלמיד ישיבה עריק […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 21:19, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה