חרדים ויהדות

הפלג הירושלמי חסמו את הכניסה לירושלים בעקבות מעצר עריק: 10 חשודים נעצרו – 2 שוטרים נפצעו

בעקבות מעצרו של תלמיד הפלג הירושלמי שכנא רוטנברג, אשר אינו מחזיק במעמד תורתו אומנותו ומוגדר 'משתמט'.

אלפי מפגינים חסמו את צירי התנועה ואת תנועת הרכבת הקלה בצומת יפו / שרי ישראל בירושלים. לאחר מכן עברו המפגינים לגשר המיתרים וחסמו גם שם את הכביש.

במהלך פעילות הכוחות, פונו 2 שוטרים לקבלת טיפול רפואי לאחר שנפצעו מאבן ובקבוקים. שני מפגינים נעצרו לאחר שהפרו את הסדר.

סמוך לשעה 18:30 הודיעו המפגינים על סיום המחאה והכביש נפתח לתנועה.

אחרי כשעה, עשרות מפגינים חזרו אל צומת גשר המיתרים וניסו להפר את הסדר תוך ניסיונות חוזרים ונשנים לחסימת ציר התנועה. עד כה נעצרו / עוכבו 10 מפגינים נוספים.

תקרית חריגה מאוד אירע במהלך ההפגנה: רכבו של אלוף יואל סטריק – מפקד זרוע היבשה הותקף על ידי המפגינים. האלוף הוציא מתיקו האישי אקדח. מפקד יס״מ ירושלים חילץ אותו.

צילום: ישי ירושלמי VIP.

ממשטרה ישראל נמסר: "במהלך המחאה בה אלפי מוחים חסמו צירי תנועה מרכזיים בירושלים לרבות צירי הרכבת הקלה והכניסה לעיר, וניסו לגרום נזקים לתשתיות, פעלה משטרת ישראל פעלה אל מול המפגינים תוך שהושלכו חפצים שונים לעבר השוטרים וכתוצאה מכך נפצע שוטר בראשו ושניים נוספים נפצעו במהלך הטיפול במחאה. שניים מהשוטרים פונו לטיפול רפואי. במהלך ההפגנה נעצרו שני מפגינים שהפרו את הסדר."

עוד הוסיפו במשטרה כי "במהלך הפעילות זיהו השוטרים רכב צבאי כאשר המפגינים החלו לתקוף את הרכב. השוטרים שפעלו במקום חילצו את הרכב מהמקום והוא המשיך בדרכו.

משטרת ישראל תאפשר את חופש הביטוי והזכות למחאה אולם מנגד לא תאפשר הפרת סדר בוטה ואלימות."

מדובר צה"ל נמסר: "ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מגנה בכל תוקף את ההתנהגות הפרועה ושלוחת הרסן כלפי מפקד זרוע היבשה שהתרחשה היום בירושלים. אלוף יואל סטריק פועל במשך עשרות שנים למען הגנת המדינה ואזרחיה ובכלל זה הגן לאורך השנים גם על אזרחים מהקבוצה שנהגה באלימות באירוע. הרמטכ"ל מוקיע ומגנה בחריפות כל סוג של אלימות כלפי לובשי מדים, העושים לילות כימים להגנת אזרחי המדינה."

בהודעת הוועדה להצלת עולם התורה נמסר אתמול: "בשל מעצרו הנפשע של אסיר עולם התורה, בן העליה הבחור החשוב שכנא רוטנברג, (20) מישיבת פתחי שערים במודיעין עילית, עלו רבני הוועדה להצלת עולם התורה למעונם של גדולי התורה ושמעו מהם את ההוראה הנחרצת: "להרעיש עולם ומלואו" כפי שהורה מרן ראש הישיבה הגר"ש אוירבך זצוק"ל בחייו – לצאת לרחובה של עיר ולהפגין נגד גזירת השמד של חוק הגיוס בכל מעצר של בן ישיבה שלא מתייצב בלשכות הגיוס.

המוני בית ישראל יוצאים מחר (יום שלישי, ז טבת, 22/12) לירושלים למאבק נחוש ללא פשרות בו נקרא לשחרורו של בן הישיבה וביטול גזירת הגיוס.

ההפגנה תתקיים בשעה 16:00, בפינת הרחובות שרי ישראל-יפו:

• ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך זצוק"ל מסר את נפשו על מאבק זה של הצלת עולם התורה מהניסיון לבולל את הציבור החרדי עם הציבור הכללי. ראש הישיבה זצ"ל הורה לא לוותר על אף תלמיד ישיבה מציפורני השמד של הצבא, והתנגד לכל פשרה הטומנת בחובה הקרבה של תלמידי ישיבות על מזבח הנורמליזציה עם רשויות המדינה. דרך זו אנו ממשיכים בכל הכוח, כשבראשינו גדולי ישראל שליט"א – למרות כל הקשיים וחוסר הפופולריות הציבורית שדואגים לכך ומטפחים הח"כים החרדים ופעיליהם.

• הציבור הנאמן לדבר השם (המכונה פלג ירושלמי) לא הפגין במהלך השנה האחרונה – מפאת הסיבה שמשטרת ישראל ורשויות הצבא נמנעו מלעצור את אלפי העריקים מבחירה מקרב הציבור שבחר בדרך המאבק הנחוש נגד הרשויות. ראש הישיבה זצוק"ל הורה את דרכי המאבק, וקבע כי בעת מעצרו של בן ישיבה 'בן עליה' (עריק שלא התייצב בלשכות הגיוס) ייצא הציבור למאבק ומחאה.

• אנו פונים בזאת לאחינו בית ישראל: עברנו יחד תקופה לא קלה, נוכחנו כולנו לראות את פרצופם של רשויות החוק באופן טיפולם המחריד במקרים הנוגעים למגזר החרדי, ולא משנה באיזה פלג או קבוצה. קחו אחריות ואל תעמדו על דם רעך."

מפגינים פתחו את פקק המים של המכתזית.

צילום: אליסף כהן, חדשות כל העולם.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
‏בעקבות מחאת הפלג הירושלמי: כביש 4 נחסם לתנועה ממחלף אם המושבות למחלף בר אילן
לפני 3 שנים

[…] מצפת בשם שכנא רוטנברג. כזכור ביום שלישי שעבר, אנשי הפלג הפגינו בירושלים ושם נעצרו 10 […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 21:30, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה