ניוז
ניוז 360 news

חרדים ויהדות

‏כתב אישום נגד שוטר יס״מ שהכה מפגין חרדי בהפגנה בירושלים לאחר שהעיר לו על מסכה

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום לבית משפט השלום בירושלים נגד עדיאל קלי, שוטר יס"מ, בגין עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד הדס קליין, ביום 11.07.20, סמוך לשעה 23:30, השתתף הנאשם, במסגרת תפקידו כשוטר, ביחד עם שוטרים נוספים, בפעילות משטרתית נגד הפרות סדר של מפגינים מהמגזר החרדי בירושלים. במהלך ההפגנה סירבו חלק מהמפגנים להתפנות מהמקום, התעמתו עם השוטרים ונקראו קריאות גנאי כלפי כוחות המשטרה.

סמוך לחצות חלף הנאשם ליד המתלונן י. ב אשר עמד יחד עם קבוצת מפגינים. המתלונן קרא לעבר הנאשם: "איפה המסכה שלך, תלבש את המסכה" תוך שהתקרב לנאשם, הצביע לעברו עם ידו הימנית וקרב את אצבעו לכתפו של הנאשם. בתגובה, חזר מיד הנאשם על עקבותיו, סובב את גופו לעבר המתלונן והטיח את מכשיר הקשר שהחזיק בידו הימנית, בעוצמה רבה, במצחו של המתלונן. בעקבות המכה נגרמה למתלונן חבלה בראשו והוא סבל מכאבי ראש וסחרחורת.
בהמשך ההפגנה, בשעה שאינה ידועה במדויק למאשימה, עצר הנאשם את המתלונן יחד עם שוטרים נוספים.

בסיום האירוע, כתב הנאשם דו"ח פעולה כוזב, בו ציין כי במהלך פיזור ההפגנה, הגיע מפגין שמשך בידיו את מכשיר הקשר שלו וניסה לחטוף אותו ובשל כך נאלץ לתת מכה למפגין עם מכשיר הקשר, בפניו, כדי למנוע חטיפת המכשיר, זאת חרף העובדה שהמתלונן כלל לא ניסה לגעת במכשיר הקשר של הנאשם. בהמשך לכך, ועל בסיס הדוח הכוזב שכתב הנאשם, נחקר המתלונן באזהרה בתחנת המשטרה, בין היתר, בחשד לכך שניסה לקחת לנאשם את מכשיר הקשר בכוח במהלך ההפגנה.

‏עו"ד ‎איתמר בן גביר אמר בתוגבה לכתב האישום: "אנחנו לא נסתפק בהחלטה זו ונגיש גם תביעה אזרחית נגד השוטר. עצם המשך העסקתו של השוטר במשטרה היא אות קלון, ובכל מקרה נמצה איתו את הדין. ידע כל שוטר אשר תוקף אזרח, כי הוא עתיד לשלם מחיר על מעשים לא חוקיים ואלימים".

(צילום ארכיון: איתמר כהן, חדשות כל העולם)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 21:06, שבת (6.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה