ניוז
ניוז 360 news

חרדים ויהדות

"אחים אנחנו": אביב גפן ואברהם פריד בשיר שמרעיד את המוזיקה בישראל – "בצורת"

הדואט שמרעיד את המוזיקה בישראל- "בצורת": שיתוף פעולה מעניין בין גדול הזמר החסידי אברהם פריד לאביב גפן הביא לעולם את השיר "בצורת", שאותו כתב והלחין גפן עצמו.

אברהם פריד: "זה יכול היה להיות עוד ערב של שגרת קורונה בביתי בברוקלין, אבל סרטון ששלח אלי ידיד מהארץ, גרם לי לדמוע באחת.
מעולם לא פגשתי את אביב גפן ופגישה שכזאת לא עמדה כלל על הפרק.

אך אם יש דבר שהקורונה לימדה אותנו הוא, ש"אין דבר כזה, שאין דבר כזה" ולבבות יכולים להיפגש ולהתחבר גם במרחק של עשרות אלפי קילומטרים.

כשראיתי בסרטון את אביב דומע בראיון ומבקש לכבות את שיח השנאה ולהרבות באהבת אחים, לא יכולתי לעמוד עוד מנגד ונעניתי לקריאתו.
"כי אנשים אחים אנחנו".

אביב גפן: "השיר הזה בא לתת פתח לתקווה ולאחדות, ולמציאת מקום שאפשר להיפגש בו.
הוא הוקלט אחרי אין ספור שיחות מרתקות בין אברהם לביני. הרגשנו שזו אמירה ששנינו רוצים להשאיר. מעין צוואה של מדינה שרוצה שלא ישכחו את האנשים הגרים בה".

מילות השיר:

חומות הנפש נסדקות וקרן אור חוצה

כמה יפה לראות את הגפן פורח בשממה

גם איש ספקן נושא עמו איזו תפילה קטנה

בזמן בצורת כשחיכינו לגשמי ברכה

גם אם אתה דואג נורא

אל תאבד את התקווה ותאמין באהבה

אין שלום ואין שלווה

גם אתה פוחד ומר

אני אחיך אל תשכח

גם אם אתה קצת מרוחק
גם בעיני העצומות שמעתי את קולך

קראתי לי להתארח באוהל בדידותך

הינו להבות קטנות במדורה אחת גדולה

שכחנו שבזמן בצורת הכול בוער נשרף
גם אם אתה דואג נורא

אל תאבד את התקווה ותאמין באהבה

אין שלום ואין שלווה

גם אתה פוחד ומר

אני אחיך אל תשכח

גם אם אתה קצת מרוחק

בזמן בצורת

לפני השקת הדואט המשותף בין הזמר והיוצר אביב גפן לבין גדול הזמר החסידי אברהם פריד, השניים שוחחו בשיחת וידאו בין תל אביב לניו יורק:

"הגיע אלי השירה שהקלטת וכולי בדמעות וצמרמורות. אני בדמיוני לא האמנתי, כשהשיר נכתב, שאני אזכה לשיר איתך. אני רוצה לומר לך תודה רבה על האומץ, צריך הרבה אומץ כדי לחבר את הקהל שלך לקהל שלי. האחדות והחיבורים היו חשובים לי מאוד," אמר אביב גפן.

אברהם פריד השיב: "אביב אני מתפלל שאנחנו נהיה שליחים לאחד את העם שבפרט בימים אלה, שכל אחד עובר מה שעובר, אם היה צורך באחדות כל השנים, עכשיו בטח הרבה יותר. ויש לי הרגשה טובה שזה יהיה בהצלחה לחזק ולאחד את העם".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 23:00, יום שני (8.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה