ניוז
ניוז 360 news

חרדים ויהדות

שרים וחברי הכנסת מכל סיעות הבית: טקס לזכרו של מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל התקיים במעמד ראה"מ

במעמד ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת קיימה היום (ד׳) סיעת ש״ס טקס זיכרון מיוחד בכנסת לדמותו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל במלאת 7 שנים לפטירתו.

באירוע נטלו חלק ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראה״מ החליפי בני גנץ, יו״ר הכנסת יריב לוין, יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי, שרים וחברי כנסת מכל סיעות הבית.

במהלך הטקס נשאו האישים דברים לזכרו של מרן והדליקו נר לעילוי נשמתו.

ראה״מ נתניהו אמר בטקס: ״מרן הרב עובדיה היה איש ההלכה הגדול של דורנו. אדם ששוקד על לימודיו המתמיד הענק והמלמד עד אין קץ. אהבת ישראל שלו קרנה לבחוץ גם לגבי מורשת ישראל חידושים והלכה. איש משכמו ומעלה והוא חסר לכולנו. אין לי ספק שהוא היה מעורר כעת על הציווי של ונשמרתם לנפשותיכם להקפיד על כל ההנחיות״.

יו"ר כחול לבן שר הביטחון וראה"מ החליפי בני גנץ אמר בטקס: ״אני אומר לעצמי, בסופו של דבר נתגבר על הקורונה בעזרת השם, אולם בסופו של יום אנחנו נשארים אחד עם השני, ואנחנו צריכים לעשות הכל בשביל לחיות אחד עם השני מתוך שלום וכבוד הדדי. למדתי מדרכו של מרן הרב עובדיה שלצד לימוד התורה ומעגל החיים היהודי, הוא חתר תמיד לחיות בשלום עם כלל המגזרים״.

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר בטקס: "מרן הרב עובדיה הקים רשת חינוך מפוארת מעיין החינות התורני. גדלים מידי שנה עשרות אלפי תלמידים בדרך של יהדות המזרח, מרן הקים את תנועת שס שההשפעה שלה תמיד חרגה מכוחה המספרי. התברכנו בסיעה שיש לה שרים וחה"כ יוצא דופן ובמנהיגות של הרב אריה דרעי. מנהיגות של סלע איתן יציב שכל ישר עם הכוונה ישירה ברגעים שהכי דרושים".

יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי: "עצם האירוע הזה משקף את דרכו של מרן, יושבים סביב שולחן עגול כל באי המשכן, כולם מדברים בניחותא ומקשיבים על דרכו של מרן. אני יכול לשבת שעות ולספר על מרן על דרכו המיוחדת לכבוש את הלבבות של כולם עם חוכמתו ואהבת ישראל שבו. לי באופן אישי מגיל 15 כל חיי זה היה עם מרן הרב עובדיה.

"אם מרן היה איתנו היום הוא היה מעורר את העם לחשבון נפש ציבורי. אי אפשר לנתק את מרן שהיה מנהיג רוחני, מביטול התורה שיש היום. ומרן היה אומר בקורונה לסגור בתי כנסת אולם צריך לשמור שלא תיפסק תורה לעולם. זו דרכו של מרן ואנחנו חייבים למצוא את הדרך לאפשר שלא תיפסק תורה מעולם. אין ספק שאנחנו צריכים לעשות מאמץ גדול להוריד את השיח המפלג והשיסוי בעם. בתקופה של מגיפה זה יותר קשה אנשים פגועים. אנחנו כמנהיגי ציבור חייבים להתעלות ולתת אופק לציבור שחייבים להתאחד. אנחנו כחברי תנועת ש"ס נשבענו אמונים להמשיך את דרכו ומפעליו הקדושים. יהי זכרו ברוך".

(קרדיט צילום: יעקב כהן)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

ניוז 360

מוקדם יותר היום, טנק ביצע ירי פגז לעבר מטרה ברצועת עזה. כתוצאה מתקלה שמקורה מצוי בבדיקה, ירי הפגז סטה ממסלולו ונפל בשטח ישראל בסמוך לגדר הגבול. במסגרת תחקור האירוע, נבדק דיווח כי נפגע רכב במרחב מועצה אזורית חוף אשקלון כתוצאה מרסיסי הפגז. לא היו נפגעים, האירוע מתוחקר.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 0:50, יום חמישי (4.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה