ניוז
ניוז 360 news

חרדים ויהדות

תיעוד קשה: המשטרה פשטה על חתונה שהתקיימה עם 20 איש בגבעת זאב – אח הכלה נפצע ונעצר

תיעוד קשה מהתנהלות שוטרים בחתונה חרדית בגבעת זאב. אחד האורחים נפצע בזמן שבני המשפחה וילדות קטנות צורחים בהיסטריה.

מהמשטרה נמסר: "לפני זמן קצר הוזעקו כוחות המשטרה לבית בישוב גבעת זאב בעקבות אירוע שהתקיים במקום תוך הפרת התקנות. השוטרים שהגיעו למקום, הבחינו בעשרות אנשים ששהו בבית ובחצר בניגוד לתקנות וביקשו מהם לעזוב את המקום. בתוך כך, חלק מהנוכחים החלו להתגודד סביב השוטרים, הפריעו להם בביצוע תפקידם ותקפו אותם. חשוד אחד נעצר לחקירה ונרשם קנס על סך 5000 ש"ח לבעל הבית."

רגע הגעת השוטרים לחתונה, צילום: דוברות המשטרה.

יו״ר שס, השר אריה דרעי, אמר בעקבות הארוע הקשה בשכונת גבעת זאב בירושלים: ״שוחחתי כעת עם רה״מ נתניהו על הארוע הקשה בחתונה בגבעת זאב. אמרתי לו כי מדובר בארוע חמור ביותר שבו שוטרים פורצים לבית עם רובים ופוצעים אנשים. דרשתי בדיקה יסודית ע״י גורם חיצוני. רה״מ הבטיח לבדוק את הארוע עוד הערב״.

בשיחת ועידה עם רה״מ נתניהו הוסיפו את השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה ובתום השיחה, הודיע השר אוחנה לשר דרעי כי ימנה בודק חיצוני שיבדוק באופן יסודי את ארועי הערב. השר דרעי: ״הארוע הערב חייב להיחקר והממצאים אמורים להתפרסם. אסור לעבור על כך בשתיקה״.

ח”כ יעקב ליצמן: “אני מזועזע ונדהם מול התיעוד הקשה מחתונה שנהרסה הערב לקול בכי האורחים ובעלי השמחה, בשל אלימות משטרתית קשה. לצד החובה לשמירה על ההנחיות, אין לקבל התנהגות מחפירה כזו של השוטרים במקום. מדובר באיבוד עשתונות, תוך הפעלת כוח מופרז בחוסר חמלה וללא התחשבות מינימאלית. השר לבטחון הפנים אמיר אוחנה, אם אמון הציבור במשטרה חשוב לך, תמנה מיידית קצין חוקר לאירוע הקשה והמיותר הזה. לא נוכל לשתוק מול מראות מדממים ובלתי אנושיים אלו, ואין לעבור על כך לסדר היום”.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי בנאום סוער כעת במליאת הכנסת: "משטרה שמתנהגת בצורה כזאת קורעת את אמון העם, איזה צורה יש לזה להיות חזקים על חלשים. אני קורא לשר אוחנה, שב ותצפה בסרטונים יחד עם מפקד התחנה ותדיח את מי שנתן את ההנחיה".

סגן השר אורי מקלב: "מבלי להיות שיפוטי, אין שום סיבה בעולם בה חתונה תגמר בצורה שכזו, ישנם אין ספור דרכים לאכוף את ההנחיות שלא בדרך זו, זוהי משטרה שיש לה תרבות של אלימות ואינה יודעת לדבר בשפה אחרת, אלימות נצורה בקרב השוטרים המחפשים כל דרך לפרוק אותה על האזרחים, – רק העמדה ישירה לדין שלא דרך המחלקה לחקירות שוטרים תמנע הישנות של מקרים מעין אלו, זהו אינו מיעט של שוטרים בארגון אלא אותם השוטרים האלימים מתקדמים בסולם הדרגות המשטרתי ומשרישים את התרבות הקלוקלת הזו לכל הדרגים, – זהו עודף שיטור ושכרון כוח.

סגן ראש מועצת גבעת זאב ומחזיק תיק הרווחה יצחק ברנר: "התנהגות המשטרה הערב בישובנו נותנת תחושה כי אכיפת תקנות הקורונה פרושה אלימות ברוטלית עד זוב דם. אין ספק כי אסור לערוך אירועים בניגוד להנחיות ושלא על פי הכללים, אבל מכאן ועד לתמונות הקשות שראינו גם הערב המרחק הוא גדול. כמחזיק תיק הרווחה אדאג שגורמי המקצוע יעמדו לצד המשפחות שחוו טראומה קשה ויתנו מענה לילדים הרכים שנחשפו למראות הקשים הללו".

אחרי התגובות הקשות, המשטרה הגיבה פעם נוספת: "השוטרת שתיעדה את המתרחש וביקשה לזהות את בעלת הבית, הותקפה על ידה, ולכן נאלצו השוטרים להודיע לה שהיא מעוכבת, וביקשו ממנה להתלוות אליהם מספר פעמים.

בשלב זה, שאר בני הבית החלו להתלהם ולהפריע לשוטרים, תוך שחלקם זורקים לעברם בקבוקי שמן מזכוכית שהתנפצו. השוטרים עצרו את אחד החשודים תוך שהוא מתנגד למעצר ותוקף אותם, ובתוך כך החליק על השמן, ושניהם נחבלו משברי הזכוכית.

השוטרים רשמו קנס לבעלת הבית והעבירו את החשוד לתחנת המשטרה, שם זומן צוות מד"א שמעניק לו טיפול רפואי.

לצערנו בשעה האחרונה מופצים ברשתות החברתיות פרטים מעוותים לחלוטין אודות המקרה בניסיון להכפיש את השוטרים ולהטיל דופי בפעילותם, זאת במקום לגנות את מי שהפר את התקנות ברגל גסה, לא נשמע להוראות השוטרים ותקף אותם. אנו רואים בחומרה רבה כל ניסיון לפגוע בשוטרים המבצעים את תפקידם כחוק למען בריאות הציבור."

קרדיט דוברות המשטרה.

השר לבט"פ אמיר אוחנה בתגובה לאירוע בגבעת זאב בירושלים: "‏צפיתי בכאב בתמונות מפיזור החתונה בגבעת זאב, והן אכן תמונות קשות ומצערות. אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק. לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפני. ביקשתי מהמשטרה לקבל את כל המידע הרלוונטי במהירות ונוציא אותו לציבור בהקדם."

מ״מ מפכ״ל המשטרה: ״שוב אנו עדים לתקיפת שוטרים שמבצעים את תפקידם כלפי מי שמפר את החוק ברגל גסה. לצערי במקום שישמע גינוי חריף כלפי אלו המפרים את התקנות ופוגעים בשוטרים האוכפים אותן, יש מי שבוחרים להשתלח בשוטרים ולהכפישם. אני מגבה ומחזק את ידיהם של השוטרים הפועלים למען שמירת שלום הציבור ובריאותו, ומגנה את כל מי שמנסה לפגוע בהם ובפעילותם לאכיפת החוק. אני שב וקורא לציבור כולו לגלות אחריות ולשמור על החוק״.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
5 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
אריה
אריה
לפני 3 שנים

אל תצלם אם אינך יודע מינימום בצילום, פספסה את כל הפואנטה.

סימור
סימור
לפני 3 שנים

יש בחתונה למעלה מ 50 איש לא יאומן עושים צחוק מהמחלה ומהמדינה

trackback
שר הפנים דרעי: "האירוע בגבעת זאב חייב להיבדק מיידית – למרות הכעס אני קורא לציבור להמשיך לשמור על ההנחיות"
לפני 3 שנים

[…] שס, שר הפנים דרעי: "אני מזועזע כמוכם מהתיעודים הקשים מהאירוע בגבעת זאב – חתונה שמחה שבסופה יוצאות תמונות […]

יג
יג
לפני 3 שנים

שוטרים אכזריים ביותר אילו התנהגו כך למפגינים היתה ניפתחת מיד וועדת חקירה

בדוי
בדוי
לפני 3 שנים

זוועה בושה למדינת ישראל!!!

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:31, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה