ניוז
ניוז 360 news

חרדים ויהדות

כשר פה? כתב תביעה בגין לשון הרע על סכום של כ 100 אלף שקל הוגש כנגד פקח ברבנות הראשית לישראל

יו"ר איגוד הרבנים בישראל הגיש באמצעות המחלקה המשפטית של הארגון כתב תביעה לבית משפט השלום בקריות כנגד פקח ברבנות הראשית בגין לשון הרע ורדיפה בסך 100 אלף שקל

לאחר שנים של רדיפה אישית ואכיפה בררנית הוגשה תביעה כנגד פקח מהיחידה להונאה בכשרות של הרבנות.

במשך שנים רבות פועל ר' מאיר רפאל חי ביטון בתחום הכשרות והפיקוח למען בעלי עסקים אשר רוצים לקבל פיקוח חיצוני שלא באמצעות הרבנות באמצעות חברת איגוד הרבנים בישראל, במהלך שלוש השנים האחרונות נכנס לתפקיד פקח בשם אסף ענבר שלטענת הארגון מנסה לפגוע בבעלי העסקים אשר מציגים אישור פיקוח והצהרה ע"פ פסיקת בית המשפט העליון בדומה לפיקוח של ארגון צהר וארגונים פרטיים רבים כמו בד"צים וגופים רבים אשר מעניקים כשרות ופיקוח באמצעות תעודות לעסקים וחלקם שלא ע"פ פסיקת בג"ץ ואינם מנסחים את האישור/תעודה ע"פ החוק בשונה מארגון איגוד הרבנים בישראל.

ע"פ החומרים שנשלחו למערכת נראה כי בביקורות האחרונות שערך הפקח מטעם הרבנות בעסקים אשר יודגש שאין להם פיקוח מטעם הרבנות ואינם מעוניינים לעבוד עם הרבנות בשל עלויות או התנהלות לא תקינה מצד הרבנות המקומית, הפקח לטענת הארגון פעל בצורה אגרסיבית וחסרת מעצורים וניסה להלך אימים כנגד בעלי עסקים אלו למרות שלא הפרו את חוק איסור הונאה בכשרות ופעלו במסגרת פסיקת בג"ץ.

משראה זאת יו"ר הארגון כי הפקח נכנס לכל עסק שהתחיל לעבוד עם הארגון וגם לעסקים אשר אינם מציגים את עצמם "ככשרים" או באמצעות מצגים כשרותיים ולא הרפה מהם וזאת באמצעות איומים על קנסות מנהליים שהוא ישלח להם וכתבי אישום, ושיחות בין הפקח לרבנים מקומיים אשר מעידות על הוצאת לשון הרע החליט יו"ר הארגון לשלוח מכתב התראה באמצעות משרד עו"ד שמעון חסון אל הפקח אסף ענבר, במכתב שנשלח ביקש מר מאיר רפאל חי ביטון מאסף ענבר לחדול ממעשיו ולהתנצל על הלשון הרע והפגיעה בשמו הטוב ופגיעתו כנגד בעלי עסקים אשר עובדים עם הארגון, הפקח החליט להעביר את המכתב לעו"ד של הרבנות שהגיב בין היתר "כי הפקח עושה את עבודותו וגם אם נאמרו אמירות כאלו או אחרות יש לפקח את כל ההגנות המפורטות בחוק"

הסיפור עוד לא נגמר

באחת מהביקורת שנערכו בעסקים בצפון לפני כחודש וחצי הגיע לעסק באזור העמקים הפקח וטען בפני אחת מהעובדות בבית העסק שהצטרף לארגון כי הפיקוח שיש להם במקום אינו חוקי ושמבחינתו לטענת העובדת הם יכולים לעשות כל כשרות אחרת רק לא את הפיקוח של איגוד הרבנים בישראל.

הפקח איים על בעלי עסקים בהטלת קנסות

לאור הדברים שהגיעו החליט יו"ר הארגון בצעד קיצוני להרים הילוך ולהגיש באמצעות המחלקה המשפטית של הארגון שאותם מייצגים משרד עו"ד איתי יפה ושו"ת כתב תביעה על כל הממצאים הקשים הכוללים סירטונים תמונות והקלטות אשר הכפישו בזדון את ר' מאיר רפאל חי ביטון.

הבוקר הודעה שפורסמה היום ע"י המחלקה המשפטית של הארגון יצאה לכל כלי התקשורת בנוסח הבא:

הודעה לעיתונות ולכלי התקשורת

שלום רב, היום הוגשה תביעת דיבה כנגד מר אסף ענבר, רכז מחוז צפון במחלקת אכיפת חוק הונאה בכשרות ברבנות הראשית. התביעה הוגשה ע"י משרד עו"ד איתי יפה ושות' המייצג את מר מאיר רפאל חי ביטון, זאת בשל רדיפה אישית של אסף ענבר כנגד מר ביטון מנהל ארגון איגוד הרבנים.

מר ענבר נהג בשנתיים האחרונות לפקוד בתי עסק באיזור חיפה והצפון העומדים תחת פיקוח על המזון של איגוד הרבנים בישראל, להשתלח במר ביטון באופן אישי, לכנותו בשמות גנאי ולהציג את פועלו בתחום הפיקוח על המזון, כפעילות לא חוקית וכהונאה.

בנוסף פנה אסף ענבר לרבנים שונים וניצל את תפקידו על מנת לפגוע בפרנסתו של מר ביטון כמשגיח כשרות מטעם הרבנות.

בין היתר כינה אסף ענבר את מר ביטון כשקרן פתולוגי ועוד כינויים עסיסים.
לאחר התראה שנשלחה עוד בחודש אוקטובר אשתקד, לאסף ענבר, בגין התנהלותו האסורה, ולאחר שהמשיך במסע ההכפשה והרדיפה כנגד מר ביטון וארגון "איגוד הרבנים בישראל", הוגש היום כתב תביעה לפיצוי בסך מאה אלף ש"ח, בבית משפט השלום בקריות בגין הוצאת דיבה ולשון הרע.
עם קבלת אישור מזכירות בית המשפט לפי הנוהל החדש, תומצא התביעה למר אסף ענבר לקבלת התייחסותו.
לפרטים נוספים אודות התביעה שהוגשה ניתן לפנות למשרד עו"ד איתי יפה ושו"ת ולתובע מאיר רפאל חי ביטון.

עו"ד איתי יפה – 050-6440770
מאיר רפאל חי ביטון – 054-5214473

לצפיה בכתב תביעה המלא לחצו על הקישור הבא

כתב תביעה ביטון נגד ענבר

מסביבת הרבנות נמסר בתגובה: כי התנהלות העובד היא במסגרת תפקידו וכי לעובד מגיע את כל ההגנות העומדות לו ע"פ החוק

מארגון איגוד הרבנים בישראל נמסר:

אין בכוונת הארגון או העובדים לתבוע אנשים ופקחים אנחנו פועלים ע"פ החוק ומדריכים את בעלי העסקים שלא לרשום את המילה כשר וכל מצג כשרותי, לא יתכן שניתנה לפקח ההזדמנות להתנצל על מעשיו ועל הוצאת השם הרע שעשה זאת ברבים בכמה הזדמנויות שונות ובכך לסיים את הפרשה וזה בחר שלא להתנצל ועוד בחר להמשיך להשפיל ולבזות את צוות מערך הארגון והציגם כלא חוקיים כאילו הוא זה שהחליף את בית המשפט העליון ואת תורת משה, במידה והפקח יוציא מכתב התנצלות והתחייבות שלא לפגוע או לתקוף בעלי עסקים אשר עובדים עם הארגון ופועלים ע"פ פסיקת בג"ץ ובנוסף להיות מתואם עם הארגון במידה וישנם עסקים אשר מציגים לטענתו מצג כשרותי ולעדכן אותנו כפי שעשינו זאת בעבר עם פקחים ורבנים בערים רבות אנו נשקול יחד עם יו"ר הארגון האם להגיע להסדר בתיק.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
9 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
יהודי
יהודי
לפני 4 שנים

כשאין מה לשווק תובעים משפטית. הייתי מצפה מהם להציג
א. את הסטנדרטים שלהם (ההליכים שהם מחוייבים להם).
ב. הפוסקים שמכוונים אותם (תמיד יש שלאות שדורשות מענה הלכתי מגורם הבקי היטב הן בהלכה והן במציאות).
ג. את המשגיחים שלהם ואת נסיונים המקצועי וההלכתי.
בהעדר הנ”ל העמדה שלהם היא בערך כך: גם אני רופא, פרט לכמה פרטים שוליים – לא למדתי רפואה ומעולם לא התמחיתי אבל העיקר שפתחתי בית חולים.

Valeria Marron
Valeria Marron
לפני 4 שנים

Thankfulness to my father who shared with me concerning this weblog, this webpage is really awesome.

יפה מאד למשגיח
יפה מאד למשגיח
לפני 4 שנים

חוק זה חוק והמשגיח פעל כשורה במסגרת עבודתו.
גם אני איני סומך כלל על איגוד הרבנים. ונתרל י במקומות שעדיין כותבים בגדול "כשר" כאשר אין להם תעודה של הרבות.
המשגיח הדגיש בסרטון שאין לו בעיה אם המקום כשר או לא כשר, או אם איגוד הרבנים בודק או לא – אלא אמר שעל פי חוק אין להשתמש במילה כשר ללא תעודה מהרבנות.
ויש הרבה פולישטיקים – אנשים רושמים "בהשגחה","באישור" וכו. אבל עדיין ישנם מקומות שמשתמשים במילה כשר.

אזרח אמיתי
אזרח אמיתי
Reply to  יפה מאד למשגיח
לפני 4 שנים

לרבנות אין בלעדיות על כשרות כך שכדאי שיפסיקו את ההתנהגות הדורסנית.

משה
משה
לפני 4 שנים

אם בית המשפט יקנוס אותו סימן שהוא צודק כי הם תמיד נגד הדת היהודית

זוקן
זוקן
לפני 4 שנים

יש תגובה של הפקח?

אחד שמבין
אחד שמבין
לפני 3 שנים

בוודאי שהוא צודק
כל הממשל הרשעים האלו
הינה, שוטר נתן לאחי דוח שהיה בחנות למרות שלא היה מחוסן, אחי אמר לו שהוא מחוסן עם ויטמינים, ולכן לא צריך שום חיסון שרופא יתן, הרפואה לא שייכת לרופאים

והשכן מתחתי הוציא מרפסת והעיריה רוצה להרוס כי אין אישור מהנדס, אז הבאתי לו אישור מהבן שלי, הוא בן 7 ובונה בלגו דברים מדהימים, למה יש להם בעלות על ההנדסה?

ובכלל אשתי אומרת שהאוכל שאני מכין לא טעים, ושהיא לא אוהבת סוכר בפסטה בולונז שלה, אמרתי לה שעל טעם ועל ריח אין מה להתווכח, ושמתי לה דבש על הסטיק עצם

כל החרטטנים האלו שלוקחים בעלות על מה שחא מבינים

דקל
דקל
לפני 3 שנים

ענבר = פח

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 6:38, יום שלישי (17.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה