ניוז
ניוז 360 news

חרדים ויהדות

מלחמת הכשרות נמשכת: תגובת בעלי אל קפה למשרד הדתות.

שלום וברכה, משרד הדתות ..
ברשותכם אתייחס לטענות שהעליתם בפוסט כי נראה שלא כל העובדות בידיכם.
ראשית, ולעניין תוקפה של התעודה אציין כי לפני דרישתי להקצות משגיחים ספציפיים לאחר ניסיון מר עם המשגיח שהוקצה לעסק, לא הטרידה אף לא אחד מהרבנות העובדה כי התעודה טרם חודשה, שהרי במהלך החגים הרבנות סגורה ולא ניתן לחדש ומיד לאחריהם החלו דין ודברים ביחס למשגיח, כך שהבעיה אינה נעוצה בתוקף התעודה, אלא מדובר בניסיון להישען על פרט טכני (תשלום אגרת החידוש) כדי להעביר הזרקור מהעיקר ולהתמקד בטפל. מה גם, שהעובדה שמשגיח המשיך להישלח לעסק בימים המעטים לאחר החגים בהן התעודה לא הייתה בתוקף, לא מתיישבת עם טענתכם כי זו הסיבה בגינה המחלוקת וכי מדובר בהטעיית הציבור ובהונאה, שהרי אם כ"כ חשוב לכם שלא "להטעות ציבור ולהונות" מדוע לא נלקחה תעודת הכשרות כבר באותו היום, המשיך להישלח משגיח, וזו צצה בתשובה לתגובתי על ההתנהלות?!

שנית ולעניין התנהלותה של הרבנות ק"ש "נטולת הרבב" אפנה את כבודכם לפסיקת בג"צ משנת 2018 הקובעת כי הרבנויות בארץ יעסיקו באמצעות חברות כוח אדם חיצוניות את המשגיחים ולא בעלי העסק עצמם.

באשר לטענת יחס "מבזה ומשפיל" שלי כלפי המפקח, אציין כי כאן נחזית הוצאת דיבה. מעולם לא השפלתי או ביזיתי אדם, חלילה! מעולם לא נהגתי באחר בזלזול, לא כך חונכתי. לאחר שפניתי למשגיח פעמים רבות כדי שיאות ויעשה את תפקידו, אך כל פניה שלי לא הובילה לדסר מצידו למעט שתיית קפה וקריאת עיתון, פניתי ל"ממונים" ודרשתי את שמגיע לי ולקהל לקוחותיי, משגיח שישגיח! לאחר מכן, נשלח מפקח לעסק שהגיע עת שוחחתי בטלפון עם בפק ובמקביל היה עומס בעסק ונאלצתי לעשות כמה דברים במקביל, אמרתי לו במילים אלו "אני מסיים כמה דברים חשובים ומתפנה אליך", הוא המתין 7-8 דקות ובתגובה אמר לי המפקח "הבנתי אותך", תלש את התעודה ועזב את המקום! נראה שהיחס המשפיל או המבזה, אינו שלי.

שלישית ולעניין טענתכם ל"הוצאת דיבה", אזכיר כי ההשתלשלות כולה החלה כאשר אדם בשם ״אלחנן דימנט״ העלה פוסט בפייסבוק בציינו: "שימו לב! "אל קפה" בקניון נחמיה כבר לא כשר"! נראה לי אך טבעי כי כאשר מפרסמים דבר מה כנגד אדם, לא נותר לו אלא להתגונן ולספר את האמת העומדת מאחורי הפרסום, וזה מה שעשיתי! הגבתי וגוללתי את מה שקרה באופן דווקני ומדוייק! לא הוצאתי דיבה אלא אמת דיברתי. באותו הקשר, אדגיש כי אין לי שליטה על תגובותיהם של אחרים, גם אם אלו היו דברי דיבה.

לעניין המשגיחים הספציפיים שביקשתי אציין כי אלו משגיחים עימם עבדתי משך 5 שנים, אני יודע שהם עושים עבודתם נאמנה ואפשר לסמוך עליהם מכל בחינה. חייב לומר כי יכלו לפתור המחלוקת אם היו שולחים אחד מהם ולא היינו נדרשים למצב הדברים, בנוסף, יכולתי "לעצום עיניים" ולהסתפק בתעודת הכשרות המתנוססת בבית העסק, אבל בחרתי לדאוג לאינטרס הציבור שומר הכשרות בעסק שלי ולדרוש הקפדה על השגחת הכשרות, שזה למעשה האינטרס שלכם- יותר משלי!

לאחר הודעתו של כבוד הרב שלום לוי שכתב "עם כל הכבוד לעולם לא תקבע לי מי יהיה המשגיח אצלך כמו שאני לא קובע מי הטבח אצלך", לא ברורה היא ההתנהלות, מחד אני מוציא תלוש שכר למשגיח מדי חודש ומשלם מלוא זכויותיו הסוציאליות של משגיח ממש כמו מעסיק, אך מנגד, אין לי את הזכות לבחור את עובדיי?! מה גם, שדרישתי "לבחור" משגיח ספציפי נבעה מסיבה אחת- המשגיח שנשלח לא ביצע תפקידו ועם השניים ששמותיהם צויינו- היה ניסיון חיובי.

נתנאל לוי, "אל-קפה", קניון נחמיה קריית שמונה

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 0:15, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה