ניוז
ניוז 360 news
משגיח כשרות

חרדים ויהדות

כשרות בהקפאה: למרות פסיקת בג"ץ המשגיחים נשארו פועלים של העסקים.

בג"ץ הוציא צו-מוחלט המורה לרבנות הראשית ליישם את הפסיקה לניתוק זיקה בין משגיחי כשרות לבעלי העסקים

כבר כמעט שנתיים עברו מאז פסיקת בית המשפט העליון כפי שפורסם באתר ווינט ע"י קובי נחשוני בג"ץ הוציא צו-מוחלט המורה לרבנות הראשית ליישם את הפסיקה לניתוק זיקה בין משגיחי כשרות לבעלי העסקים שעליהם הם משגיחים וזאת תוך שנה וחצי. ישנם כשלים רבים במערכת הכשרות הממלכתית בישראל, שנובעת מכך שהמשגיחים מקבלים את משכורתם ישירות מבעלי העסקים.

הרבה פסיקות והחלטות, דו"חות של מבקר המדינה מחקרים ועוד הרבה דיונים בוועדות רבות בכנסת ניסו לעצור את ההתנהלות הלא תקנית.  בעתירה לבג"ץ שהוגשה ב-2004 על ידי התנועה להגינות שלטונית של עו"ד מרדכי אייזנברג, העתירה עסקה בעיקר בניגוד עניינים ומטילה בספק את הסטנדרטים המקצועיים של משגיחי הכשרות. לאחר דיונים רבים בעתירה, השופטים השתכנעו. "וזאת מבלי לפגוע במשגיחי הכשרות שעושים עבודתם נאמנה בתחום הכשרות" המצב של היום עלול ליתן מכשול לפני עיוור, צרכן הכשרות מסתמך על הכשרות של הרבנות כמיתוג ממשלתי, וכרגע ישנם רבנויות בודדות אשר עובדות לפי פסיקת בג"ץ ולטענת הרבנויות האלו הם בהפסדים כלכליים, יצאנו לבדוק.

אזור מרכז

רבנות פתח תקווה – חברת כוח אדם מעסיקה את משגיחי הכשרות והמשגיחים טוענים כי המשכורת שלהם לא בהתאם לעבודה שהם עושים, עקב הבעיה הזאת הוקם איגוד משגיחי כשרות ע"י אחד ממשגיחי הכשרות בעיר בשם יניב שפירא שהצליח לאגד להסתדרות מאות משגיחי כשרות ברחבי הארץ במסגרת כנסים רבים של ההסתדרות בערים רבות.

אזור דרום

רבנות באר שבע – בעבר הייתה חברת כוח אדם שהעסיקה את משגיחי הכשרות ולטענת עובדים במועצה הדתית החברה לא הייתה יכולה לעמוד בעלויות הגבוהות של העסקת משגיחי הכשרות.

אזור הצפון

רבנות עכו – הפסדים בשירותי הכשרות בעיר עקב העסקת משגיחי הכשרות ע"י המועצה, גרעון של עשרות אלפי שקלים בשנה.

מהבדיקה המדגמית שעשינו ניתן לראות כי אין רווח לחברות כוח אדם ואף ישנם גם הפסדים רבים למועצות הדתיות.

במידה ומשרד האוצר לא יסבסד את משגיחי הכשרות המצב ימשיך להתנהל בצורה הזאת, נכון לכרגע אין באמת שינויים במערכת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל וברבנויות המקומיות עקב אי הקמת ממשלה הפסיקה של בג"ץ ממשיכה להדחות עוד ועוד.

מה שכן יכול לבוא לידי פתרון זה הצעה מעניינת שארגון "מרכז מאיר" הציע הצעה מעניינת שתביא לידי פתרון סופי בישום פסיקת הבג"ץ; הרבנות תגבה מבית העסק את התשלום החודשי כמו שהיא גובה את האגרה השנתית, משגיחי הכשרות יפתחו עוסק פטור או עוסק מורשה וכך והמשגיח ינפיק חשבונית מס כפרילנסר של הרבנות המקומית שבה הוא עובד ובכך בעל העסק הוא לא המעסיק של המשגיח, בנוסף גם הרבנות המקומית תקבל זיכוי באמצעות הקבלה אותה המשגיח ינפיק למועצה וגם תמנע מהעסקה ישירה ועלויות גבוהות של יחסי עובד ומעביד.

בכל זאת מתי תוכלו לאכול כשר ללא יחסי עובד ומעביד ?

כנראה שרק בבד"צים הפרטיים ודווקא בכשרויות שהם מתחרות בכשרות של הרבנות ניתן לראות שהמהלך זה כבר בא לידי ביצוע.

ארגונים רבים של כשרויות פרטיות כמו כשרות איגוד הרבנים בישראל, העדה החרדית, רובין, בית יוסף ועוד גופים רבים פועלים במסגרת פסיקת בית המשפט העליון כבר עשרות שנים והוכיחו כי ניתן לנתק קשר בין משגיח למושגח ולהמשיך לעבוד כגוף כשרותי הנותן מענה מקצועי ומצליח גם כגוף כלכלי.

נמשיך לעקוב אחרי פסיקת בג"ץ.

 

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 4:01, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה