חרדים ויהדות

עמיתי "פרדס" נערכים ללימודים ולשילוב מעשי בגופי הביון והמודיעין

לאחר חודשי מכינה משמעותיים, במהלכם רכשו עמיתי המחזור השלישי בתכנית הלימודים הייחודית של "פרדס", המיועדת למעוניינים להשתלב בגופי הביון והמודיעין הסודיים ביותר של מדינת ישראל, כלים בסיסיים שיאפשרו להם להתחיל את מסגרת הלימודים היוקרתית, ציינו ב"פרדס" את סיום המכינה ונערכים לקראת תחילת הלימודים המעשיים במהלכם ישתלבו העמיתים בגופים היוקרתיים והנחשבים ביותר בעולם של מערכת הביטחון והמודיעין.

עשרות העמיתים שסיימו את המכינה עברו סינון מוקפד יחד עם אלפי נרשמים שביקשו להצטרף לתכנית היוקרתית אך כאמור רק כמה עשרות בודדים הצליחו לעבור את מרכזי ההערכה הייחודים, הידועים ברמת המקצועיות חסרת התקדים המשלבים מדדים מגוונים, בהובלתה של ד"ר אורית רייטר, שנמנתה בעבר על בכירי המעריכים בשירותי הביטחון הישראליים והיא בעלת ניסיון ויכולות מוכחות ומוכרות בעולמות ההערכה וסינון מועמדים.

כמו כן עברו המועמדים תהליך סינון תורני-רוחני בהובלת ראש הכולל הגאון רבי דניאל רייבין שליט"א, העומד בראש ההכוונה התורנית-רוחנית של "פרדס" ומלווה באופן אישי את העמיתים לאורך תקופת הלימודים וגם לאחר מכן בתהליך ההשמה והשילוב בגופים המסווגים ובהמשך לאורך כל הדרך.

אחרי תקופת החגים יכנסו העמיתים למסלול הלימודים במהלכו הם צפויים להשתלב בגופים שיבחרו על ידם ויתאימו להם כשירות הביטחון הכללי, המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, מפא"ת, מערך הסייבר הלאומי וכן יחידות מיוחדות ומסווגות במשטרת ישראל ועוד.

הרב משה קהן, מייסד ויו"ר "פרדס", המוביל מנהיגות ייחודית ומשפיעה בחברה החרדית, אמר עם סיום המכינה: "זה רגע מרגש לראות את העמיתים שעמדו בכל המבחנים וההערכות מסיימים את השלב המעשי הראשון ומאפשרים לנו ליישם את המטרה לשמה הוקמה "פרדס": לאפשר לכל אדם חרדי את שילוב מותאם וראוי מכל היבט בגופים הביטחוניים המסווגים שהוא בחר לעבוד בהם".

הרב קהן מוסיף על מהות תכנית "פרדס": "הבנתי שיש חלק משמעותי בציבור שהוא בלי שום כחל וסרק עילוי לכל דבר ועניין, אנשים שחייהם באינטלקטואל, הם רוצים לתרום ולהיתרם ויש להם מנועיםעוצמתיים, האנשים האלו שכבר יצאו בהכוונת רבותיהם לשוק העבודה ולמעגל התעסוקה מחפשים דבר מה מעבר למה שהם עושים היום במקום העבודה שלהם וזה מה שהם מקבלים בפרד"ס".

בראיון שהעניק בעבר ראש המוסד יוסי כהן ל'גלובס' הוא הסביראודות תכנית "פרדס": "זה לא עניין של אפליה מתקנת, אנחנו לא עושים טובה לאף אחד. המתקבלים הם אנשים מוכשרים שהמוסד צריך, ובזכות המסננת המאוד צפופה של פרד"ס ושנים של הכשרה ומיון מגיעים טובים, אנשי מוסד לכל דבר ועניין".

 

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:36, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה