חרדים ויהדות

מטבח החסד של 'עזרת אחים' – מבשלים ישועות

לרגל יום ההילולא המתקרב של הצדיק מקרעסטיר זיע"א, נערכים במטבח החסד של 'עזרת אחים' למבצע ענק של חלוקת סלי מזון לאלפי משפחות ^ "בואו ונצעד בדרכו של רבי ישעי'לה ותזכו לראות ישועות ומופתים גלויים", מבטיחים בארגון.

לקראת יום ההילולא של הצדיק הנשגב רבי יעשי'לה מקרעסטיר, נערך מטבח החסד הענק והחדשני של 'עזרת אחים', הצועד בדרכו הקדושה של בעל ההילולא, במבצע ענק של חלוקת סלי מזון לאלפי משפחות.
המטבח, נדבת משפחת שטיינמך לע"נ הוריהם דוד וחנה ז"ל, מוציא מתוכו מדי שבוע אלפי מנות מזון מבושל המוגשות על שולחנם של בני משפחותים של חולים הסובלים ממחלות קשות, בבתים שחדלו מלתפקד כראוי בגלל המקרים הרפואיים שהתרגשו עליהם ל"ע.
לקראת יום ההילולא יוצא הארגון בהתרמה מיוחדת לצורך הפעלתו של 'מטבח הישועות', הפועל בכל ימות השנה בדרכו הטהורה ולזכר נשמתו של הצדיק הקדוש, אשר הקדיש את כל כולו למטרה נשגבה זו, שלא יישאר יהודי רעב.
"המורשת של רבי ישעי'לה מקרעסטיר היא להאכיל יהודים רעבים", אומר יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ. "רבי ישעי'לה היה תמיד דואג שכל יהודי שמגיע אליו יאכל וישבע, וכעת אנחנו מציעים לכל יהודי באשר הוא לעשות את עסקת חייו: לתרום סכום כסף כפי יכולתו למטבח הישועות של 'עזרת אחים', ולזכות לישועה מובטחת מברכתו של אותו צדיק קדוש וטהור.
"מספרים עליו, על הרבי מקרעסטיר, שהוא היה עומד בראש השנה בזמן תפילת המוסף במטבח הסמוך לבית הכנסת ופורס עוגות ועורך שולחנות כדי שיהיה ליהודים אוכל מוכן מיד אחרי התפילה.
"הוא היה אומר שכל הצדיקים מכוונים 'רזין דרזין' בתפילה של ראש השנה, אבל הוא יש לו כוונה אחרת "לשובע ולא לרזון". באידיש זה אפילו מתחרז… אבל גם בלי חרוזים הרעיון מובן, רבי ישעי'לה ראה את עיקר השליחות שלו בעולם הזה להאכיל רעבים.
"כיום יכול כל יהודי, במיוחד ביום ההילולא שלו, ללכת בדרך זו ולתרום ל'עזרת אחים' סכום כסף שיאפשר לארגון לחלק מנות מזון מבושלות למשפחות שבהן יש ילדים רעבים כי אבא ואמא נמצאים כל היום בבית החולים, משפחות שאולי לא חסר להן כסף אבל כן חסר להן אוכל מבושל כי אין מי שיוציא את העופות מהמקרר ויפשיר ויתבל ויאפה ויצלה ויבשל, בגלל שאמא שוכבת במיטה ולא יכולה לקום בגלל הוראת הרופא".
ב'עזרת אחים' מציינים כי במשך השנים האחרונות, מאז החל מטבח החסד של הארגון לפעול עוד במשכנו הקודם שהפך צר מהכיל את הפעילות האדירה, הצטברו בארגון אינספור סיפורי ישועה ומופתים גלויים, שאירעו לאנשים שתרמו וסייעו לפעילותו של הארגון.
"ידוע ומפורסם הסיפור שאירע בפטירתו של רבי ישעי'לה: יום קודם לכן הוא הודיע לגבאים שלו שלמחרת יבואו אנשים רבים לקערעסטיר, ושצריך לדאוג שיהיה להם אוכל מבושל בשפע. אבל הוא חשש שהגבאים לא ישמעו לו כי הם לא יבינו מדוע יגיעו מחר הרבה אנשים, ולכן הוא קרא לאשה אחת מתושבות הכפר שהיתה צריכה לישועה, ואמר לה שהיא תהיה אחראית לדאוג לכך שיהיה הרבה אוכל למחרת, ובזכות זה היא תזכה לישועה גדולה. ואכן למחרת הוא נסתלק לבית עולמו, ואותה אישה עמדה בהלווייתו וקראה ליהודים שיבואו לאכול כשהיא מכריזה שוב ושוב "יידן, עסט! איך דארף א ישועה!" – יהודים, איכלו, אני זקוקה לישועה.
"ואכן, אנחנו רואים שיהודים שזקוקים לישועה ותורמים לפעילות של מטבח הישועות של 'עזרת אחים', רואים ישועות. זה פשוט עובד בצורה נפלאה ויוצאת דופן.
מהארגון שולחים לנו מעשה אחד מני רבים שהתפרסם באחרונה על ידי 'דרשו' וזכה לתהודה רבה: "הרב יוחנן קליגר (שם בדוי), אוהב להקדיש מזמנו להתנדבות בארגון 'עזרת אחים'.
חיבה יתירה יש לו להתנדבות במטבח החסד של הארגון: "אני מקלף ירקות, מטגן בצל, מתבל רבעי-עוף, ובעצם מאכיל ילדים, אנשים חולים ואומללים…
"הרי חז"ל אומרים שמר עוקבא נחרך כשנכנס לכבשן האש ואשתו יצאה ללא נזק, ואמר מר עוקבא שזה בגלל שהיא היתה מגישה לעניים אוכל מוכן", אומר הרב קליגר. "אנחנו רואים כמה זאת מצווה גדולה וחשובה ולמרות שאנחנו רחוקים מאוד מלהיות בדרגתם של קדושי עליון אלו, אנחנו יכולים וגם צריכים ללמוד מהם מה באמת חשוב בחיים…".
הארגון מבשל מנות מזון בכל ימות השבוע, אבל כשמתקרבת השבת הפעילות הופכת אינטנסיבית הרבה יותר, בגלל הצורך לבשל שלוש סעודות לשבת כולל ארוחת צהרים ביום שישי, וגם בשל העובדה שמשפחות רבות מעדיפות שלא לקבל אוכל באמצע השבוע משום שהן מצליחות להסתדר בכוחות עצמן אבל הכנת סעודות השבת היא כבר אתגר גדול מדי למשפחה שמתמודדת עם ילד או הורה חולה חלילה וחס, ולכן הביקוש למזון מבושל גדול יותר.
"בשעות הצהרים של יום חמישי אחד אני מקבל טלפון מתנדב שעומד במטבח ומחשב את המנות, בודק כמה מנות צריך עוד להפשיר ומה הכמויות שיש לי, והנה הוא מגלה שבעצם חסרות לנו 135 ערכות, כשכל ערכה כוללת מזון לארוחת צהרים של יום שישי, שתי סעודות בשריות לשבת ועוד סעודה שלישית….
"ההזמנות היו רבות מהמצופה וכמות חומרי הגלם אינה מספיקה", מסביר הרב קליגר את הבעיה. "חשבתי ביני ובין עצמי מה עושים, ידעתי שהארגון מתמודד עם הוצאות כבדות מאוד בגלל הקורונה והחלטתי לעשות מעשה.
"התקשרתי ליו"R הארגון הרב אברהם קאפ ואמרתי לו, שאני רוצה לצאת לקנות עוד חומרי גלם להכנת 135 מנות נוספות. "אני אגייס תרומות למימון 70 ערכות", אמרתי לו בעודי מתחיל לחשב מהיכן אגייס סכום כסף גדול כל כך… "את כל השאר אתה תארגן בזמן הקרוב?…".
"הרב קאפ אישר כמובן, ואני פניתי להתקשר לחברים ומכרים כדי להתחיל בגיוס סכום הכסף שהתחייבתי…
"באותו רגע אני את בתי בת שמונת החודשים כשהיא משתעלת ללא הרף שיעולים היסטריים, היא ממש נחנקת. תפסתי אותה בשתי ידיים ניסיתי לראות אם היא הכניסה משהו לפה, דפקתי לה על הגב… כלום לא עזר… הילדה פשוט הכחילה לי בידיים ואני עמדתי חסר אונים ואובד עצות.
"תזמינו הצלה….", צרחתי בשארית כוחותי והילדים היותר גדולים שעמדו כמו נטועים במקומותיהם ומשותקים מאימה אל מול המחזה הנורא, לא ידעו מה לעשות עם עצמם.
"התחלתי לבכות ולהתפלל לקב"ה שיציל את הילד השלי, ופתאום היא פולטת החוצה פיסה של נייר כסף מגולגל אותה בלעה תוך כדי משחק, ושממנה כמעט נחנקה רח"ל.
"המחשבה הראשונה שעברה לי בראש באותו רגע היתה "צדקה תציל ממות". כי אכן לפני רגע קיבלתי על עצמי לגייס סכום כסף גדול לצדקה, ובתוך זמן קצר זכיתי לראות את חסד ההשגחה העליונה ואת נס ההצלה של בתי היקרה…".
לסיום מבקשת הנהלת הארגון מהקוראים היקרים, לפנות למשרדי הארגון בטלפון שמספרו 02-999-0000 ולהרים את נדבתם, העשיר לפי עשרו וכל אחד כפי נדבת לבו, כדי שלא יישאר יהודי רעב, וכדי שנזכה כולנו לשפע של ברכה וישועה משמי מרום, בזכותו של אותו צדיק ובזכות מעשי הצדקה והחסד.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 8:22, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה