ניוז
ניוז 360 news

חרדים ויהדות

כבוד למגזר החרדי: רשת החינוך ניצחה את התחזיות

למרות מצב התחלואה, עם הרבה מאוד התרגשות וקצת חשש, מיליוני תלמידים בישראל בכל שכבות הגיל מתחילים היום את שנת הלימודים תשפ"ב.

שנת הלימודים האחרונה התאפיינה בקשיים בלתי רגילים, בידודים וסגרים שהביאו לסגירת מוסדות החינוך פעם אחר פעם מה שכמעט ולא השאיר אפשרות לסדרי לימוד רציפים וכל שכן לא להתפתחות. לאור כך מעניין לגלות שברשת החינוך החב"דית 'אהלי יוסף יצחק', פתחו במהלך שנה זו 27 גני ילדים חדשים וששה בתי ספר, ובסך הכל למעלה מ-750 תלמידים נוספים, זאת בנוסף לגידול הטבעי ולמאות הגנים ועשרות בתי הספר הפועלים תחת הרשת.

נכון להיום מפעילה הרשת 436 גני ילדים ו־77 בתי ספר ותלמודי תורה. נציין כי מספר זה מתייחס אך ורק למוסדות הפועלים במסגרת הרשת ואינו מתייחס למספר הכולל של מוסדות החינוך של חב"ד בארץ הקודש (לרבות עולם הישיבות המפואר), מספר שגבוה בהרבה מהנתונים הללו.

חלק מבתי הספר ותלמודי התורה הללו בהם לומדים רק בנים, כבר נפתחו בראש חודש או מעט אחריו ועדיין, החלק הארי, כלומר הגנים ובתי הספר של הבנות, ייפתחו ביום רביעי הקרוב.

בנוסף לפתיחת עשרות הגנים החדשים, נוספו במהלך השנה 180 אנשי צוות חדשים לרשת החינוך החב"דית, מספר מרשים ומפתיע במיוחד נוכח העובדה שמשבר הקורונה הביא עמו דווקא תופעה הפוכה של צמצום במצבות כוח האדם.

למעשה, הגידול במספר התלמידים כל כך משמעותי, שהוא הפתיע גם את אנשי הרשת שנאלצו להזמין מהדורה נוספת של ערכות לימוד. גורמים ברשת מדברים על גידול מדהים של כ-150 אחוזים במספר התלמידים.

נציין כי השנה, כמו בכל שנה, נבחר נושא מרכזי שילווה את כל הפעילות החינוכית בכל מוסדות הלימוד ברשת בהתאם לרמתם הלימודית וגילם של התלמידים. הנושא שיעמוד במרכז חומר הלימודים, החינוך הבלתי פורמאלי והאווירה החסידית-חברתית, יהיה שבת קודש כחלק מהעובדה שאנו נכנסים לשנת שמיטה, שנה בה שובתת האדמה. שמו של הנושא יהיה "חיים של שבת" על כל המשמעויות הגלומות בשלושת המילים הללו.

יו"ר רשת מוסדות החינוך של חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, ציין כי "הזינוק של התלמידים מכל גווני הקשת שהוריהם מבקשים שילמדו דווקא במוסדות החינוך של חב"ד, הוא ראיה מוחשית לשילוב היעיל של חינוך יהודי-איכותי מצד אחד, ומקצוענות-חינוכית מצד שני. זו הבעת אמון במודל החינוכי שהקים הרבי מליובאוויטש".

מנהל הרשת הרב אליהו קריצ'בסקי מסביר את העלייה המשמעותית במספר התלמידים בכך שהקורונה הביאה אנשים למצב שבו שם מוכנים לנסות דברים שהם לא העזו בעבר, וזה כולל גם שינוי החינוך. "אפשר לראות שהרבה מהמוסדות שפתחנו הם במקומות שבהם לא פעלנו כמעט בעבר".

"במהלך הקורונה שבה הילדים למדו בבתים, ההורים נחשפו לחינוך שהילדים מקבלים בבתי ספר וסוגיית החינוך עלתה מחדש", הוא מוסיף. "גם בשל כך הרבה מאוד מההורים החליטו לעשות חשיבה מחודשת והפנו את הילדים לרשת החינוך שלנו שידועה באיכותה".

(בתמונה: חבד בנות מגדל העמק. צילום: משרד החינוך)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 22:44, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה