ניוז
ניוז 360 news
התעדכן עכשיו..

לקול ההמון הצוהל: אמו של של מתן צנגאוקר חושפת תיעוד חדש של בנה מובל על אופנוע

לא רק אכילה רגשית, שימו לב
לא רק אכילה רגשית, שימו לב

בריאות

נשארים רעבים גם אחרי האוכל? הנה כל הסיבות והפתרונות

המצב המלחמתי והלחץ האישי בהחלט יכולים להוביל לאכילה רגשית מוגברת ולרעב מתגבר, אבל יש גם סיבות שגרתיות יותר שצריך לשים אליהן לב.
כל האמור בכתבה אינו בגדר המלצה. יש לנהוג בשיקול דעת. בכל מקרה חירום יש לפנות למד"א או לרופא המטפל.

קיימים גורמים רבים למה אנו נשארים עדיין רעבים אפילו לאחר שאכלנו. המזון שאוכלים, עלול להיות ללא סיבים, חלבונית ושומנים, או שאולי צורכים יותר מדי ג'אנק פוד ושותים משקאות מוגזים. ירידה במשקל עלולה גם להוות את אחד מהגורמים שחשים רעבים מהרגיל. יש צורך לגשת לרופא, כדי לוודא שלא סובלים מסוכרת, עמידות ללפטין, או מבעיות בבלוטת התריס.

למה חשים תמיד רעבים אפילו לאחר שאוכלים:

  • יש עמידות ללפטין.
  • בגלל סוכרת.
  • בעיות בבלוטת התריס
  • צריכת תרופות המשפיעות על התיאבון.
  • סובלים מתולעים/טפילים.

האם הרגשתם אי פעם שהגרגרנות שלכם מוגזמת? ולא חשוב כמה אוכלים. האם אתם לא מפסיקים לפתוח את המקרר מיד לאחר מכן? זה נעשה קשה כשהמזון הוא הדבר היחיד שעליו חושבים, והשובע נראה כמו משהו מופרך. כשרעבים, האכילה נראית כפתרון, אך אתם עלולים להיות מאותם אנשים שהאכילה מעניקה להם רק הקלה זמנית. קיימת סיבות רבות לבעייה הזאת.

למה מרגישים רעב אפילו לאחר שאוכלים ?

פעמים רבות, הסיבות למדוע רעבים כל הזמן, לא צריכות להיות מסובכות מדי. הפעילות היומיומית או ההרגלים יכולים להשפיע על יכולת הגוף להרגיש שובע. להלן  חלק מהשאלות שיכולות לעזור להבין, למה לא חשים רעב אפילו לאחר שאוכלים.  התשובה עשוייה להיות ממש מול עיניכם.

1. האם מתבלבלים בין צמא לרעב?

אחד מהדברים הראשונים שצריך לשאול כשחשים ברעב, הוא: "האם אני רעב או מיובש?" למרות שהצמא היא רמז להתייבשות הגוף, כדאי לשתות יותר נוזלים ולא לצרוך מזון, מאחר ועובר רק קו דק המקשה על הגוף להבדיל ביניהם. ההתייבשות עשוייה לחקות סימפטומים של רעב, ולגרום לכם לאכול יותר. יש לשמור על רמות שתייה טובות, ולצרוך בין 6-8 כוסות מים במהלך היום, כך שאפשר יהיה לדעת שמה שחשים הוא למעשה רעב.

2. האם צורכים מספיק סיבים?

היכולת לחוש מלאים, תלויה במידה רבה על מה אוכלים. האם אורז לבן, פסטה לבנה, ממתקים, עוגיות, צ'יפס וקינוחים מהווים חלק גדול מהמזון שאתם צורכים? אם התשובה היא כן, אזי, זה עשוי להסביר את הרעב אפילו לאחר שאוכלים. ה"ג'אנק פוד הזה, נעכל מהר במערכות הגוף, ומאחר וחסר בו סיבים, שהם מרכיב תזונתי מאד חשוב, המצוי בדגנים מלאים, ירקות, פירות ומוצרי קמח. הסיבים נעכלים באיטיות ונותנים תחושה של שובע למשך זמן ארוך יותר. בכך שצורכים תזונה בריאה יותר,  תוכלו לחוש יותר שבעים לאחר האכילה.

3. האם אתם צורכים מוצרי מזון המעלים את הטריגליצרידים?

קשה להרגיש מלאים, לאחר שאוכלים, אם רמת הטריגליצרידים בגוף, גבוהה. הטריגליצרידים גורמים לעמידות ללפטין, בכך שהם פוגעים במעבר הלפטין על פני מחסומי הדם במוח, מאחר והמוח לא יהיה מסוגל לתרגם זאת לשובע בצורה יעילה. פחמימות מזוקקות, כגון לחם לבן, פסטה ואורז, ממתקים ומאפים, ידועים ככאלה המגבירים את רמות הטריגליצרידים. הפסקת צריכתם של מזונות כאלה והחלפתם בפירות וירקות בריאים, תמנע מכם את תחושת הרעב מיד לאחר האכילה.

4. האם אתם צורכים מספיק חלבונים ושומנים בריאים?

תוכלו לחוש רעב מהר מאד, אם אתם צורכים יותר פחמימות פשוטות, מחלבונים, או שומנים בריאים. החלבונים והשומנים מורכבים יותר מהפחמימות, מה שאומר שהם נעכלים במשך זמן ארוך יתר. לכן, כשהמזון נשאר בקיבה למשך זמן ארוך יותר, לא תחושו גם רעב לאחר האכילה.

5. האם אתם זקוקים לפותחן כדי לאכול את ארוחותיכם?

יתכן ותחושו רעב לאחר שאתם אוכלים ארוחות מקופסאות. פנים הקופסאות מצופה בשרף אפוקסי, שעשוי מהכימיקל המכונה בשם ביספנול A (BPA), והידוע כמשבש של השליטה ההורמונאלית על הרעב, ומותיר אחריו רעב בלתי רגיל כל הזמן. נסו להחליף למזונות טריים, שהם הרבה יותר בריאים, ובכל יום נתון.

6. האם אתם צורכים מספיק עלים ירוקים בתזונה שלכם?

כשזה מגיע לבחירתם של מזונות אהודים, העלים הירוקים לא נמצאים בדרך כלל בראש הרשימה. הרצון יהיה תמיד יותר לדלג על הסלט ולגשת מיד לקינוח, אך זה גם עלול להוות את הגורם לתחושת הרעב המגיעה מיד לאחר מכן. עלים ירוקים  שעשירים בויטמין K, והעוזר לשפר את הרגישות לאינסולין. האינסולין מאפשר לתאים שלכם ליטול את הגלוקזה מהדם לשימוש כאנרגיה, אולם אם לגוף חסרה הרגישות לאינסולין, תחושו כאילו שאתם רוצים לאכול, למרות שאינכם באמת רעבים.

7. האם משקאות מוגזים הם המשקה המלווה אתכם?

אם אתם אוהבים משקאות מוגזים ולא יכולים לעבור ארוחה בלעדיהם, יתכן וזאת הסיבה לכך שאתם רעבים, למרות שאכלתם ארוחה סטנדרטית. משקה מוגז או כל משקה ממותק אחר, עמוס בסירופ תירס בעל רמה גבוהה של פרוקטוז (HFCS). צריכת פרוקטוז מגבירה את רמות הגהרלין, שהוא ההורמון האחראי על יצירת תחושת הרעב, ועל ירידת פעילות תחושת השובע במרכזי המוח. מאחר והמשקאות מיוצרים מנוזלים מוגזים, כל הגזים  בקיבה, עלולים ליצור רושם של שובע, ואתם בסופו של דבר, עלולים  לחוש שוב ברעב, ברגע שהגזים עוזבים את המערכת. לכן, יש להפחית בכמות צריכת המשקאות המוגזים ולהחליפם במשקאות בריאים יותר, כגון פירות וירקות, מיצים או מים.

8. האם אתם אוכלים בדרך כלל מהר מדי?

שבו וחישבו מעט. עד כמה מהר אתם אוכלים? האם אתם מתנפלים על האוכל ברגע שהוא מונח על הצלחת, או שלוקח לכם נצח כדי לסיימו? הגוף צריך לפחות 20 דקות כדי לאותת למוח שהוא מלא. כשאוכלים מהר מדי, המוח יעבד זאת כאילו ולא אכלתם מספיק, ויותיר אתכם תוך רצון לאכול עוד. אכילה בביסים קטנים יותר ולעיסת המזון בצורה מתאימה, ישמור על תאבונכם תחת שליטה.

9. האם אוכלים מספיק בעת ארוחת הבוקר?

אכילתה של ארוחת בוקר קטנה, או צריכתם של דגני סוכר כדי להתחיל את היום, עלולה לגרום לתחושת רעב מיד לאחר מכן. מזונות ממותקים גורמים לסוכר בדם ולרמות האינסולין לעלות מיד לאחר האכילה וכשהרמות צונחות לאחר זמן מה, תתעורר תחושה של רעב. אותו הדבר נכון גם לגבי צריכתן של ארוחות בוקר קטנות ודלות קלוריות. צריכתה של ארוחת בוקר עתירת קלוריות, יכולה להבטיח שרמות הסוכר והאינסולין בדם, יהיו יציבים יותר במהלך היום, ויעוררו אך במעט את התשוקה לאכול.

10. האם מדלגים על שתיית תה?

אפילו אם אינכם מאד אנשים ששותים תה, זה יועיל להתחיל ולשתות תה לאחר ארוחה. תה ירוק מוריד את רמות הסוכר בדם לאחר שאוכלים ארוחה, מאחר והוא מכיל פיטו-כימיקלים, הגורמים לתחושת המלאות לזמן ארוך יותר מהרגיל.

11. נשים בהריון

כשאשה בהריון, זה אך טבעי לכך שהיא תחוש רעב לעתים קרובות יותר מהרגיל, ובמיוחד במהלך השליש השני והשלישי להריון. במהלך ההריון, המטבוליזם מתגבר לאור השינויים הפיסיולוגיים החלים בגוף, כדי להזין את העובר שברחם. קיים צורך לאכול יותר, אך המזון צריך להיות עתיר בחומרים מזינים ובסיבים.

12. האם הורדתם ממשקלכם במידה רבה לאחרונה?

כששומרים על דיאטה ומתאמנים על בסיס קבוע, אין ספק שיורדים במשקל. ככל שיורדים יותר במשקל, כך התיאבון גובר, כדי לפצות על הירידה במשקל. מאחר והגוף משתנה, הדרישות התזונתיות תהיינה שונות. יש לקחת בחשבון שתוכנית התזונה של הארוחות, תהיה קטנה מדי, כדי לספק את הגוף במספיק קלוריות הנדרשות לתפקודים היומיומיים.

13. האם אתם מפיקים את המיטב מהרגשות שלכם?

יש צורך בניתוח הנתונים, אם אתם באמת רעבים, משועממים, מתוחים, עצובים, או רעבים. אנשים נוטים לאכול כשהם במצב רגשי מסויים, אפילו אם אינם רעבים, אך הם מפרשים זאת כרעב, בצורה מוטעית. נסו להיות עסוקים, או בצעו מדיטציה כדי להרגיע את המוח. תצטרכו למצוא דרכים אחרות כדי להתמודד עם רגשותיכם, מאשר באמצעות אכילה.

הגורמים הרפואיים לתחושת הרעב, אפילו לאחר האכילה

אם עניתם "לא" על כל השאלות המוזכרות דלעיל, אזי, יתכן ומשהו שגוי קורה עם גופכם. תצטרכו לגשת לרופא ולהיבדק למצבים שונים שיתכן ומונעים מכם את תחושת השובע. התיאבון עלול להיות מושפע בגלל הסיבות שלהלן:

1. עמידות ללפטין

כשאוכלים, זהו תפקידם של ההורמונים המכונים לפטין, כדי לתת את הרגשת השובע עד לארוחה הבאה. אם אתם סובלים מעודף משקל, או השמנה, הגוף מפתח עמידות ללפטין, מה שמונע מהמוח לתעד זאת כשובע, אפילו לאחר שאתם אוכלים.

2. סוכרתיות

אם לא נבדקתם עדיין לסוכרת, יתכן ואתם צריכים.  האינסולין הוא הורמון המסדיר את רמות הגלוקוזה בדם והמעניק את תחושת השובע. אם אתם סוכרתיים, הגוף לא ייצר מספיק אינסולין, או שהוא עלול להיות עמיד בפניו. כדאי לקבל חוות דעת רפואית מאיש מקצוע, מה שיכול לעזור לכם ולאשר שאתם סוכרתיים, ושזוהי הסיבה לרעב המתמיד שאתם חשים.

3. בעיות בבלוטת התריס

בלוטת התריס מייצרת הורמונים בעלי תפקיד חשוב בהסדרת המטבוליזם והתיאבון בכמה מסלולים. אם סובלים מבעייה בבלוטת התריס, וויסות התיאבון עלול להיות מושפע מכך, מה שעלול להוות את הגורם לרעב הבלתי רגיל.

4. תרופות שנוטלים המשפיעות על התיאבון

אם נוטלים תרופות בגלל מצב כלשהו, אזי, העליה המוגברת בתיאבון עלולה להיות בגלל תופעות הלוואי של התרופות, מדובר בתרופות כגון: תרופות אנטי-פסיכוטיות, נוגדות דיכאון, קורטיקוסטרואידים, תרופות לסוכרת, אנטיהיסטמינים, תרופות להורדת לחץ דם, נגד התקפים, או מייצבי מצבי רוח . צריך לשוחח על כך עם הרופא, וליידע אותו על העליה בתיאבון, או אי יכולתכם לחוש מלאים, אפילו לאחר שאתם אוכלים, כדי שיוכל לתת לכם משהו שיפעל עבורכם.

5.תולעים

זיהום שנגרם  על ידי טפילים, גורם בדרך כלל  לאובדן תיאבון, אולם לתולעים המצויות בבשר או בבשר חזיר, יש השפעה הפוכה. אפשר להיבדק לגילוי טפילים בצואה, שנראים כמו גרגרי אורז לבן, או לגשת לרופא, רק כדי להיות בטוחים.

אם סובלים מירידה בלתי מוסברת במשקל, וללא שליטה על הרעב, צריך לגשת מיד לרופא ולאבחן זאת. זה עוזר תמיד לדעת, אם מדובר בבעיה פשוטה או מסובכת, ולקבל טיפול בזמן מאיש מקצוע הרפואה, שיוכל לתת חוות דעת אישית, כדי לעזור ולהתגבר, על כל בעייה בריאותית שאתם מתמודדים מולה.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 8:53, יום רביעי (24.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה