ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

להיות או לחדול: מאות מפעילי מעונות יום התכנסו כדי לחשב מסלול מחדש

מאות מפעילי מעונות יום התכנסו על ידי ארגון חלמי"ש כדי לחשב מסלול מחדש. יו"ר הארגון שלום נגר שיזם את הכנס: "אנחנו בקריסה - אבל אפשר להציל". שר הרווחה יעקב מרגי שהגיע לברך: "אתם אנשי חינוך. אם מעונות היום יהיו חלק בלתי נפרד מהחינוך, המצב ייראה אחרת".

בכנס שערך ארגון חלמי"ש, השתתפו מאות מפעילי מעונות יום. ארגון חלמי"ש אשר הוקם בעקבות ההישג בבג"ץ האברכים מול ליברמן, העלאת שכר המטפלות ועוד שורה ארוכה של הישגים. ערך את הכנס בו עלו ה"צרכים הקיומיים", כלשונם, להמשך קיום ענף המעונות.

יו"ר הארגון שלום נגר פתח את הערב עם סקירה על האתגרים המשותפים לכל יזם פרטי שמפעיל מעון יום; תשלומי שכירות ללא החזר מהמדינה, ביקורות ואנומליה בין משרדי הממשלה המערימה בירוקרטיה על ענף המעונות.

כמו כן, שכר המטפלות וחוק מצלמות און-ליין, שהפך את מקצוע הגיל הרך לפחות מועדף, מה שהופך את מלאכת גיוס המטפלות לקשה עד כמעט בלתי אפשרי.

שר הרווחה יעקב מרגי הגיע לברך, והתייחס בדבריו לסטטוס הבעייתי של ענף מעונות היום המפוזר בין משרדי הממשלה: "צריך לרשום ילד למעון. למה זה צריך להיות תחת אחריות של שלושה משרדי ממשלה? המדינה בראש ובראשונה צריכה להבין שאתם אנשי חינוך. אתם עוסקים בחינוך. נכון, נכנסנו למלחמה ויהיה תקציב לא פשוט בשנת 2025. אבל אם המדינה תכיר בכם כאנשי חינוך, אפשר יהיה גם בהדרגה להתחיל את חוק חינוך חינם לגיל הרך, עם הקמת רשות מסודרת המתקצבת על ילד במעון שלכם".
מנכל משרד העבודה מר ישראל אוזן, דיבר בכנס על הייצוג הקבוצתי המבורך של המפעילים. "למרות הפיזור בין משרדי הממשלה, משרד העבודה עושה ככל שביכולתו לסייע. אנחנו עמלים בימים אלו מול היועצת המשפטית לממשלה, כדי למנוע החלטה משפטית ששמה במקום אחד את ההחלטה על הפסקת תקצוב ישיבות וכוללים, עם התמיכה המתבקשת במעונות היום, שנועדה לאפשר לאימהות לצאת ולעבוד".

עו"ד מאיר אברהם ממשרד י. וינרוט שייצג את הארגון בעתירה לבג"ץ ומלווה את מפעילי מעונות היום בעתירות נוספות, הרחיב בדבריו על הסטטוס המשפטי של מפעיל מעון, הנאלץ להתמודד עם ביקורות קפדניות של מוסד חינוכי, למרות שהתנאים שמקבל רחוקים מלהיות גן ילדים. "חוסר ההבנה בין מערכת צרכים של מעון לכל מוסד חינוכי אחר, היא הטעות הבסיסית שממנה נגזרים הררי בירוקרטיה המושתים עליכם".

עוד נשאו דברים עו"ד רפאל סבג ורו"ח אביגל שיקוביצקי, שדיברו על חשיבות של ניהול משא ומתן כאיגוד, ולא כאוסף יחידים.

את האירוע הנחה יועץ התקשורת ישראל מאיר.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 16:01, יום ראשון (7.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה