ניוז
ניוז 360 news
חברי רשימת חד"ש-תע"ל במהלך הדיון בבג"ץ

חדשות בארץ

הסתיים הדיון בבג"ץ בענין פסילת מועמד הרשימה חד"ש-תע"ל ד"ר עופר כסיף

יותר מוקדם היום הסתיים דיון סוער בבג"ץ בענין פסילת מועמד מס' 5 ברשימת חד"ש, ד"ר עופר כסיף. מחר (חמישי 14.03) ב-11:30 יתקיים הדיון בעתירת רשימת רע״ם-בל״ד נגד פסילתם מהתמודדות על ידי ועדת הבחירות. העתירה הוגשה ע"י עמותת 'עדאלה'

יותר מוקדם היום הסתיים דיון סוער בבג"ץ בענין פסילת מועמד מס' 5 ברשימת חד"ש, ד"ר עופר כסיף. מחר (חמישי 14.03) ב-11:30 יתקיים הדיון בעתירת רשימת רע״ם-בל״ד נגד פסילתם מהתמודדות על ידי ועדת הבחירות. העתירה הוגשה ע"י עמותת 'עדאלה' – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל.

הדיון התקיים בעקבות החלטת ועדת הבחירות לכנסת בשבוע שעבר לפסול את המועמד ד"ר עופר כסיף מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-21. כסיף הוא המועמד החמישי ברשימת חד"ש-תע"ל שבראשות איימן עודה שגם הוא נכח הבוקר בדיון. ועדת הבחירות פסלה את ההתמודדות של כסיף בעקבות שורת ביטויים קיצוניים נגד השרה איילת שקד, אותה כינה "חלאה ניאו-נאצית" ואף התבטא קשות נגד חיילי צה"ל בעבר.

עופר כסיף בתום הדיון היום: "מכין את עצמי לטובת כלל הציבור" (קרידיט דוברות חד"ש)

לועדת הבחירות המרכזית יש את הסמכות לפסול מועמדים או רשימות מתוקף חוק יסוד הכנסת. הפסילה הנה על בסיס עקרון הדמוקרטיה המתגוננת ומעוגנת בסעיף 7א לחוק ולפיו ניתן לפסול רשימה או מועמד "אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לפי הענין, במפורש או במשתמע, אחד מאלה: (1) שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; (2) הסתה לגזענות; (3) תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל". בשנת 2008, במסגרת תיקון מס' 39 לחוק היסוד, הוסף סעיף (א1) על סעיף 7א. הסעיף מרחיב את העילה השלישית לפסילת רשימה או מועמד מהתמודדות בבחירות לכנסת, בדבר תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל.

כחלק מהחלטות הועדה שהתקיימה בשבוע שעבר (06.03.2019) הוחלט לפסול מהתמודדות את ד"ר עופר כסיף מהתמודדות ברשימת חד"ש, כמו כן גם רשימת בל"ד-רע"מ נפסלה מהתמודדות, בעקבות כך הוגשה לבג"ץ עתירה ע"י עמותת 'עדלאה' ובגין זאת יתקיים מחר כאמור דיון האם לבטל את הפסילה. עוד הוחלט בועדת הבחירות שלא לפסול את נציגי עוצמה יהודית, איתמר בן גביר וח"כ לשעבר מיכאל בן ארי מהתמודדות לכנסת הנוכחית, דבר שהביא לעתירה שהוגשה לבג"ץ כנגד החלטה זו מטעם מפלגת מרצ וח"כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני.

כסיף מגיב לעיתונאים בתום הדיון הסוער בבג"ץ

בתום הדיון הבוקר מסרו חברי הרשימה המשותפת חד"ש-תע"ל הצהרה בתגובה: "ניסיונות הכהניסטים לפסול רשימה ערבית-יהודית שחורטת על דגלה ערכים של שלום, שוויון ודמוקרטיה הם לא פחות ממגוחכים. כפי שהיועמ"ש כבר קבע, אין שום עילה לפסילת הרשימה. מי שלא צריך להיות בכנסת הם גזענים חשוכים תומכי תורת גזע טיהור אתני וטרנספר."

כמו כן הוסיפה ח"כ עאידה תומא-סולימאן, המתמודדת גם היא ברשימה כי: "בג"ץ צריך להכריע האם מקריבים את הדימוקרטיה וחופש הביטוי והדעות הפוליטיות לטובת הקונצנזוס הלאומני; האם דעתם של אלה המתנגדים למשטר הכיבוש והדיכוי לגיטימית; האם כל מי שרואה שהמדינה שייכת לכלל האזרחים ולא רק ללאום אחד ודעה אחת הם מחוץ ללגיטימציה; והכי חשוב איזה מרכיב גובר – מדינה יהודית או מדינה דימוקרטית. עופר כסיף הוא אכן קול מאתגר לשיח השלט – אבל הוא בעיקר קולם של אלה שחפצים בחיים ובשלום"

חבר הכנסת יוסף ג’בארין כתב בתום הדיון בבג״ץ: "הסתיים הדיון בעליון בפסילת ד״ר עופר כסיף, ותכף יתחיל הדיון על פסילת חד״ש-תע״ל. זהו מחזה סוריאליסטי כשגזענים וכהנסטים מבקשים לפסול מועמד ורשימה שנאבקים נגד גזענות. דרישת הפסילה טומנת בחובה הסתה ומעודדת כשלעצמה שנאה כלפי הציבור הערבי. הגיע הזמן לבטל סמכות דרקונית זו של ועדת הבחירות."

חברי הכנסת תומא-סולימאן ואימן עודה במהלך הדיון

בתגובה לדברים, ח״כ עודד פורר (ישראל ביתנו) שגם נכח הבוקר בדיון, כתב בפייסבוק על פסילתו של עופר כסיף: ״התביישתי לשמוע את נציגי היועץ המשפטי מגינים בבג״צ על מי שטוען שישראל לא צריכה להיות מדינה יהודית ודמוקרטית, שצריך לבטל את חוק השבות, הדגל וההמנון וקורא למתן זכות שיבה לפלסטינים ובמקביל קובע שפגיעה בחיילים אינה טרור, שחמאס היא מפלגה פוליטית, שהרמטכ"ל פושע מלחמה ושצריך לחסל ביד חזקה ובזרוע נטויה יהודים שעולים להר הבית. ההתעלמות מחוק יסוד הכנסת במקרים כגון אלה פותחים פתח למבקשי רעתינו כמו אותו כסיף שאסור שיהנה ממנעמי הדמוקרטיה הישראלית רק כדי לחסל אותה.

ח"כ עודד פורר, ממגישי ומובילי הפסילה כנגד ד"ר עופר כסיף

״בעבר כבר התבטא יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן בנושא ואמר כי: ״מי שטוען שמדינת ישראל לא צריכה להיות מדינה יהודית, מי שמתיר את דם חיילי צה"ל וקובע שפגיעה בהם אינה טרור ומי שחושב שיהודים שעולים להר הבית הם סרטן שצריך לחסל, לא יכול לשבת בכנסת ישראל. מקומו בפרלמנט בעזה או ברמאללה.״


חברי כנסת ערבים: ההסתה של ליברמן נגדנו תסתיים ברצח

בנוגע לדיון שיתקיים מחר בעקבות פסילת כל רשימת רע"ם-בל"ד מהתמודדות, נמסר מטעם הרשימה: ״הפסילה היא החלטה פוליטית וגזענית שאין לה כל בסיס ראייתי או דמוקרטי. בקשות הפסילה הוגשו על ידי חבורת בריונים גזענים שמגובים באווירת ההסתה הפוליטית השלטת. כל ניסיון למנוע את הייצוג הפוליטי של האזרחים הערבים יוביל להתחזקות הייצוג הזה בכנסת. רע"ם-בל"ד לא תכנע לנסיונות הדה-לגיטימציה וההדרה הפוליטית שמנסים לכפות עלינו. על בג"ץ להפוך את החלטת ועדת הבחירות ולמנוע את הפגיעה הקריטית בייצוגם של האזרחים הערבים".

יש לציין כי בעבר, בבחירות הקודמות לכנסת ה-20, בג"ץ הפך לבסוף את ההחלטה של ועדת הבחירות המרכית הפוסלת את רשימת רע"ם-בל"ד מהתמודדות לכנסת ואישר לחברי הרשימה להתמודד.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 5:48, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה